Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time machine i Leopard


Boffe

Rekommendera Poster

Kan man göra backup med time machine på en iPod Classic och samtidigt ha musik och filmer på iPoden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Japp, det ska gå utmärkt.

 

Men, backup på en iPod? Hur säkert är det? Att springa omkring med backupdisken dag ut och dag in; dels risken att den går sönder och dels att den kan bli stulen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, backup på en iPod? Hur säkert är det? Att springa omkring med backupdisken dag ut och dag in; dels risken att den går sönder och dels att den kan bli stulen.

 

Det var en väldigt bra fråga, men bättre det än ingen backup alls, bara om i fall att liksom :)

Jag tänkte ha mina filmer, musik, spel säkerhetskopierade på ipoden :) Privata viktiga filer kan ja ha på ett usb minne här hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det var en väldigt bra fråga, men bättre det än ingen backup alls, bara om i fall att liksom :)

 

Jodå, lite bättre är ju. Helt sant. :)

 

Själv planerar jag att köpa en extern firewire-hårddisk i och med att Time machine dyker upp. Då finns det ingen anledning att inte backa upp all sin data. Som det är idag har jag månatlig backup på mina mail, adresser, kalendrar och så vidare. Men jag har ingen automatiserad backup alls; vore katastrof om hårddisken gick sönder.

 

Ska man skaffa brandsäkert kassaskåp med, kanske... hmm... blir att tänka på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att skaffa en USB-hårddisk och Apples nya AirPort Extreme basstation, så kan de stå i ett rum långt från datorn. Om hela lägenheten brinner ner, så försvinner iofs backupen också, men om det bara skulle brinna vid datorn, så kommer ju backupen att klara sig om den står i andra änden av min lägenhet.

 

Synd att det inte var anslutning för FireWire-hårddisk på basstationen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...