Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skapar man en ISO-fil?


Henkedge

Rekommendera Poster

Hej vänner!

 

Jag har gjort ett projekt som ska brännas som CD-ROM. Nu vill tryckeriet (PC) att jag levererar detta som en ISO-fil. Vet någon hur man gör det lättast?

 

Jag har sökt men hittade inte någonting om hur man skapar ISO-filer, bara hur man packar upp dem. Toast Titanium 7 verkar bara kunna spara som .toast-avbilder (och BIN/CUE, vad nu det är för något), och Skivverktyg vill bara spara .cdr. Har någon några bra tips angående detta?

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Antar bara att tryckeriet vill att du bränner CD-skivan i formatet ISO 9660. Det formatet kan du välja i Toast när du ska bränna skivan.

ISO krävs för att en PC ska kunna läsa skivan nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag hittade också de där. Dock vill jag undvika att gå in och knappra i Terminalen eftersom jag inte har en aning om vad jag sysslar med. Det måste väl finnas ett enklare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag hittade också de där. Dock vill jag undvika att gå in och knappra i Terminalen eftersom jag inte har en aning om vad jag sysslar med. Det måste väl finnas ett enklare sätt?

I en av trådarna (som jag länkade till) tipsas om versiontracker.com. Har du kollat där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner denna lilla konverterare: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22370

 

Skapa sedan en discimage med Skivverktyg, kopiera över dina filer till discimagen.

Droppa sedan discimagen på konverteraren så skapas automatiskt en iso-fil av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...