Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska köp min första mac(book) - några frågor


monsoon

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte köpa en macbook och ha en extern skärm till den, men är helt grön på mac. Har en PC nu som jag tänker göra mig av med när mac:en dyker upp.

 

Så... jag har några frågor:

 

Går det flytta över mail från MS outlook till macens mailprogram?

 

Har en xbox som jag kollar film genom... dum fråga kanske, men ställer macens filsystem till med några problem när man ftp:ar filer till xboxen?

 

Macbookens grafikkrets är ju inte den bästa... Är det någon som har erfarenhet av att jobba med Adobe After Effects på en macbook? Tänkte pytsa i 2 gb ram, men hur mycket använder AE grafikkortets minne...?

 

Kommer säkert återkomma med ett gäng frågor när jag väl har fått macen. Ska vänta med att beställa tills Leopard släpps dock.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en xbox som jag kollar film genom... dum fråga kanske, men ställer macens filsystem till med några problem när man ftp:ar filer till xboxen?

 

Tack på förhand!

 

 

Funkar felfritt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Kom på en fråga till... finns det ngn motsvarighet till winblows "remote desktop" i OS X?

Har PC på jobbet och skulle gärna vilja ansluta med nån slags fjärrskrivbord till macen sen... VNC kanske? Eller har ni några andra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Kom på en fråga till... finns det ngn motsvarighet till winblows "remote desktop" i OS X?

Har PC på jobbet och skulle gärna vilja ansluta med nån slags fjärrskrivbord till macen sen... VNC kanske? Eller har ni några andra tips?

 

Kör själv med VNC och det fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Kom på en fråga till... finns det ngn motsvarighet till winblows "remote desktop" i OS X?

Har PC på jobbet och skulle gärna vilja ansluta med nån slags fjärrskrivbord till macen sen... VNC kanske? Eller har ni några andra tips?

 

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts...tedesktopclient

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...