Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS x 10.3.9 till 10.4.9


rollo44

Rekommendera Poster

Jag har haft 10.3.9 hur länge som helst å funderar starkt på å uppgradera mig till 10.4.9.

 

- Va e då skillnaderna?

 

svara gärna me + & - sidor (hoppas på mest +)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dashboard och Spotlight. I dashboard kör du alla roliga Widgetar viket är dubbel+. Spotlight är OS X supersökfunktion. Kan inte vara utan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft 10.3.9 hur länge som helst å funderar starkt på å uppgradera mig till 10.4.9.

 

- Va e då skillnaderna?

 

svara gärna me + & - sidor (hoppas på mest +)

 

Skillnaden är framför allt att fler saker kommer fungera. Dessutom borde det gå lite snabbare förutsatt att du har tillräckligt med minne.

 

Väldigt många tredjepartsprogram kräver Tiger istället för Panther.

 

Förresten är 10.4.9 inte den nyaste versionen av Tiger. Snart kommer till och med 10.4.11.

 

Största nackdel? Du måste uppdatera dina program...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändå ska uppgradera från Panther (10.3), så varför uppgradera till Tiger? Leopard kommer ju inom ca en månad, och har du kört Panther så länge så kan du nog vänta en månad till.

 

Det finns ingen anledning att skaffa Tiger nu, eftersom Panther kommer att vara snabbare och innehålla fler funktioner. OM man inte har en äldre dator, som inte stöds av Leopard förstås, men du har ju tydligen en G5a, så då är det inga problem att köra Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm ja får la vänta men ja tänkte ju att de kanske e lite dyrt så i början me leopard, men ja tror ja ska byta till Leopard då när de kommer. Tack för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm ja får la vänta men ja tänkte ju att de kanske e lite dyrt så i början me leopard, men ja tror ja ska byta till Leopard då när de kommer. Tack för svaren

 

Leopard borde inte bli dyrare än Tiger är nu. Å andra sidan blir begagnade Tigerskivor billiga när Leopard släpps...... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...