Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Handhållen GPS och Macintosh


björn

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag tänkte skaffa mig en handhållen GPS. Är det någon som har erfarenhet av sådana, och tips om det är något märke som passar bättre än andra när man har Mac.

 

MVH

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den Store Steve pratade för något år sedan om GPS, tydligen skulle någon tillverkare börja stödja macar.

 

Jag var inne på Garmins sida och letade lite, det enda jag hittade av intresse var en uppgradering till en handhållen GPS. Citat ur det finstilta:

System requirements:

 

IBM-compatible PC running Windows 2000 or Windows XP operating system and an available Com 1, 2, 3, or 4 port.

PC Interface Cable for your GPS unit. The PC Interface Cable may be purchased through your local Garmin distributor or ordered direct from our Online Store.

 

Så Garmin verkar inte särskilt mac-kompatibla.

 

Edit: Tog bort ett citat från en tråd som inte alls handlar om satellitbaserad navigation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone har väl inte alls GPS, däremot har den, där det stöds av operatören, positionering via GSM nätet......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda GPSen som jag vet är är Mac kompatibel är TomTom, men det är ju mer för mobilt bruk även om kan bära med sig den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju program som hjälper till:

 

MacGPS Pro™ works with Garmin and Magellan GPS receivers for transferring Waypoints, Routes, Tracklogs, and GPS satellite Almanacs. MacGPS Pro works with almost all brands of GPS receivers for a real-time display of GPS information on a moving map on the Macintosh screen. It allows import of maps from a wide variety of sources. These maps can be viewed with no GPS receiver connected, or used in real-time as a moving-map display of your current position and velocity. They can also be used as a background to graphically create, display and edit Waypoints, Routes and Tracklogs.

 

Kanske kan fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert, men jag använder en Garmin Etrex (eller något åt de hållet) och kartprogrammen till den finns bara för Windows. Så jag kör det via BootCamp. Garmin har under två års tid sagt att de jobbar med en Mac-verison, men release-datumet skjuts fram hela tiden. Det finns program för att lägga in way-points och så till Mac, men jag vet inte om man kan få över någon karta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...