Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur fungerar leverans?


makenosense

Rekommendera Poster

Hej, jag har precis beställt mig en ny iMac 24' 2,8ghz.

 

Jag undrar hur leveranser kommer att funka, jag läste att man måste vara hemma för att kunna ta emot den? Eller hur fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du bör vara hemma, du ska kvittera att du tagit emot din dator.

Ett alternativ är att du beställt leverans till din arbetsplats om du har den möjligheten att ta emot och kvittera där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickas allt från Apple Store med bud, även småsaker?

 

 

Om jag exempelvis beställer ett par lurar till min iPod, måste jag då vara hemma och ta emot leveransen eller skickas det med post?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt vilken tid på dagen brukar de komma då? Jag går på univeritet så då får jag hoppa någon lektion då förmodligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer under "kontorstid". Har sällan fått något klockslag.

I några fall har de ringt från TNT, och frågat om vägen...(bor i skogen)

 

Har fått ett småpaket hem via TNT yes, minns inte vad det var jag beställt, fri frakt var det,

så det var litet och dyrt :lol: Då kom han kl 9 på morgonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den mån att det kan förtydliga: man måste vara hemma, men det gör inget om man missar leveransen. Det är bara att ringa och träffa avtal om en ny tid då man vet att man är hemma (vilket brukar vara problemet att veta första gången när budet kommer med datorn på obestämd tid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite farligt är det att de aldrig frågar om ID, så grannen kan sno din dator...

De litar på den som står vid dörren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uscha, hemska tanke! Hoppas att allt ordnar sig, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min skulle komma i mån förre veckan men dem sa att dem inte hittade hem till mig när ringde och fråga efter min macbook...då sa dem att dem skulle komma ditt dagen efter mellan 9-12(förmiddag)...så ja satt o vänta vi fönstret när ja såg tnt,s bil så sprang ja ner till gubben och fråga om det var en leverans av en macbook...Då fick ja vissa mitt id för att få min macbook...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ringer med andra ord inte innan första leveransen för att bestämma tid eller förvarna, utan bara dyker upp? Någon som har kunnat ge dem preferenser om vilken tid eller åtminstone vilken veckodag som passar bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte veta någon definitiv leveransdag utan fick veta en uppskattad leveransdag, denna ändrades dock i stort sett hela tiden. Tror jag fick den 2-3dagar efter uppskattad leveransdag på förmiddagen. Som tur va så hade jag sommarlov då så det gjorde inte så värst mycket :P

 

Apple tracking: (lite halvdan dock)

http://apecode.com/appletrack/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte veta någon definitiv leveransdag utan fick veta en uppskattad leveransdag, denna ändrades dock i stort sett hela tiden. Tror jag fick den 2-3dagar efter uppskattad leveransdag på förmiddagen. Som tur va så hade jag sommarlov då så det gjorde inte så värst mycket :P

 

Apple tracking: (lite halvdan dock)

http://apecode.com/appletrack/

 

Haha. Tur det iaf. Hoppas att det blir lättare för min del då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Apple alltid TNT vid denna typen av leveranser?

 

Någon gång när jag fått leverans från Schenker, och jag inte var hemma, la dom en lapp i postlådan där det stod att paketet fanns på deras lager, så det var bara att åka och hämta när det passade :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...