Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lightroom döljer bilder


Tatari

Rekommendera Poster

Ja, Lightroom vägrar att visa 18 bilder i mitt bibliotek. Grejen är att det inte finns nån mapp för saknade foton :wacko:

Jag har alltså inte sökt på något så att det bara är sökresultaten som visas.

Jag har provat att lägga till alla mappar igen, Jag har provat att synkronisera mappar, men ingenting verkar få fram bilderna som inte syns.

 

Någon som råkat ut för samma sak och har erfarenheter att dela med sig?

 

post-10749-1189969611_thumb.png

 

Kan även passa på att fråga en till sak om Lightroom.

Jag har importerat alla mina bilder med mappstrukturen år-månad med bokstäver-dag, tex "2007-Sep-16". I efterhand inser jag att det inte var jättepraktiskt, då dem inte hamnar i kronologisk ordning. Finns det något sätt att automatiskt ändra alla hundratals mappar till "2007-10-16" istället?

Känner att jag inte riktigt har tålamodet att ändra alla manuellt... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Lightroom vägrar att visa 18 bilder i mitt bibliotek. Grejen är att det inte finns nån mapp för saknade foton :wacko:

Jag har alltså inte sökt på något så att det bara är sökresultaten som visas.

Jag har provat att lägga till alla mappar igen, Jag har provat att synkronisera mappar, men ingenting verkar få fram bilderna som inte syns.

 

Någon som råkat ut för samma sak och har erfarenheter att dela med sig?

 

post-10749-1189969611_thumb.png

 

Kan även passa på att fråga en till sak om Lightroom.

Jag har importerat alla mina bilder med mappstrukturen år-månad med bokstäver-dag, tex "2007-Sep-16". I efterhand inser jag att det inte var jättepraktiskt, då dem inte hamnar i kronologisk ordning. Finns det något sätt att automatiskt ändra alla hundratals mappar till "2007-10-16" istället?

Känner att jag inte riktigt har tålamodet att ändra alla manuellt... :propellerbaver:

 

Det ser ut som du skapat 18 "virtuella" kopior. Expandera alla stackar så ser du nog alla bilder. //Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som du skapat 18 "virtuella" kopior. Expandera alla stackar så ser du nog alla bilder. //Lars

 

Självklart, hur kunde jag missa det? :borstatanderna:

tack så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...