Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kameran trasig?


Disco Volante

Rekommendera Poster

Till moderatorerna: ni kan låsa min tråd 'Liten fråga, Photobooth-krångel'

Av nån anledning kan jag inte ta bort den trots att ingen svarat, kan inte heller editera... Mysko.

 

Nåja.

 

Har märkt nu att kamerna inte fungerar alls. Den inbyggda iSight alltså.

 

När jag försöker öppna photobooth står det att kameran redan används av ett program o att jag måste stänga detta innan. Den används INTE av nåt annat program... O lampan lyser ju inte där uppe vilket tyder på att kameran INTE är igång, right?

 

Kan inte heller använda kameran i iMovie HD, ni vet där man kan välja o spela in från iSight. Där finns nu inte det alternativet. Det är som om kameran vore försvunnen, vips.

 

Den har funkat felfritt ända tills igår... Misstänker att det har o göra med att jag krånglade med olika codecs o sånt, men o andra sidan - varför skulle kameran strejka p.g.a. detta?

 

Så... Nån som vet hur man ska få tillbaka herr iSight? :(

 

Omstart av hela datorn?

 

Heeelp

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis hade samma problem, det funkade dock ibland, men inte ens en ominstallation grejade det.

 

Men han lämnade in den så fixade de det gratis såklart! (det var hårdvarufel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, den har ju funkat felfritt tills igår, tror inte riktigt på hårdvarufel. Tror snarare systemet har fått nå knäpp.

 

Den där uppdateringen du länkar till, jag har redan OSX 10.4.10, nyaste.

 

 

Får väl testa o reboota hela systemet då :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i Aktivitetskontroll så att den inte används av något mysko program ändå! Kan vara någon liten knäpp som du sade. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du har inaktiverat den i systeminställingar;)

 

Vardå? Finns väl ingen inställning för den där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D:D

 

 

PROBLEM FIXAT!

 

Matrix, bestämde mig för att följa ditt råd ändå :) o ladda ner den relativit stora filen/updaten

 

http://www.apple.com/support/downloads/mac...tev11intel.html

 

Trots att jag hade nyaste 10.4.10.

 

Men, det fixadet problemet! :D

Photobooth fungerar fint, kameran likaså.

 

 

Tusen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har min slutat fungera, finns det några uppdateringar elelr liknande gällande Leopard som kan åtgärda problemet?

När jag öppnar photobooth blir det bara en svart skärm med en ikon i mitten som föreställer en överstruken kamera. Gröna lampan lyser inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...