Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoto och facebook


Ellen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har laddat hem ett program (facebook exporter) för att kunna ladda upp bilder från Iphoto, men det funkar inte. När jag ska logga in säger den att den inte får uppgifterna från facebook. Vet inte vad som är fel...kan någon hjälpa mig????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara exakt säger den "There was a problem retrieving your user information." Använder firefox som webläsare och photo 6.0.6. Provat att installera om, men utan förändring...finns det någon datakunnig som kan ge något tips?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade just Facebook Exporter och allt funkade perfekt på första försöket.

 

Har du fått upp det där Safarifönstret där du kopplar ihop din Facebook med ditt Iphoto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma skumma problem. Har testat att avinstallera iPhotopluginen och tagit bort appen från authorized apps på Facebook och sedan installera om (flera gånger) men det har inte hjälpt. Min vän stod bredvid på samma uppkoppling men en Macbook Pro (jag har en Macbook) och för honom fungerade det felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Lightroom till mina bilder. Har någon ett bra tips på ett sätt att exportera till facebook? Kan man lägga de i en inskild kollektion eller liknande eftersom man måste "leta upp" bilderna i finder sen, och då är det väldigt smidigt att ha dem i samma mapp. Hur får jag dom smidigast i samma mapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Lightroom till mina bilder. Har någon ett bra tips på ett sätt att exportera till facebook? Kan man lägga de i en inskild kollektion eller liknande eftersom man måste "leta upp" bilderna i finder sen, och då är det väldigt smidigt att ha dem i samma mapp. Hur får jag dom smidigast i samma mapp?

Någon som använder Facebook+Lightroom, och har en bra lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som använder Facebook+Lightroom, och har en bra lösning?

Använder inte det, men hittade en tråd här som innehöll ett litet skript som ska fungera. Det finns även ett shareware-program, PictureSync, som ska klara det du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det programet fungerade, men jag tycker det var lite för komplicerat(=tog lite lång tid), borde gå att göra lättare, hoppas jag i alla fall. Sedan förstod jag inte allt de sade i forumet. Hur får man ett skript med mera att fungera? Egentligen behöver jag inte något program, utan mitt problem är att jag vill göra en kollektion med bilderna som jag ska lägga upp på facebook, men för att lägga upp dem måste jag visa alla i finder, och det tar ett tag om det är många bilder. Så något sätt att lägga en kopia av alla bilder jag vill exportera till facebook(med deras egna program) är det jag helst skulle vilja ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joakimromson

Det är enkelt!

 

Markera alla bilderna och exportera (om det nu går i lightroom) till en mapp!, som du sedan laddar upp från.

 

Sedan tar du bort de exporterade bilderna när du är klar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...