Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Damfotboll


hanekylling

Rekommendera Poster

Måste få skriva av mig!!

Jag fattar inte hur tjejerna inte kan förstår att man inte vill kolla på dom. Usch vad tråkigt. Såg precis Kina-Danmark. Allt var B, inga passar kommar fram, ingen kamp om bollen, domaren var den sämsta jag sett!

Damfotbollen får skärpa sig annars kan de lägga ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste få skriva av mig!!

Jag fattar inte hur tjejerna inte kan förstår att man inte vill kolla på dom. Usch vad tråkigt. Såg precis Kina-Danmark. Allt var B, inga passar kommar fram, ingen kamp om bollen, domaren var den sämsta jag sett!

Damfotbollen får skärpa sig annars kan de lägga ner den.

:respekt: Äntligen någon som vågar! :pompoms: Tack så mycket! :geros:

 

Jag har heller inte mycket över för damfotboll kan jag säga. Dom visar/sänder därifrån bara för att jämna ut "könsklyftan". Helt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jämna ut "könsklyftan".

 

:tarskratt: :tarskratt: :tarskratt:

Den va ju bra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:respekt: Äntligen någon som vågar! :pompoms: Tack så mycket! :geros:

 

Jag har heller inte mycket över för damfotboll kan jag säga. Dom visar/sänder därifrån bara för att jämna ut "könsklyftan". Helt meningslöst.

 

Eller för att det är en väldigt stor sport kanske? Berätta gärna hur du kommit fram till din misogyna åsikt att det "bara är för att jämna ut 'könsklyftan'" som TV4 (en kommersiell kanal för övrigt) sänder arrangemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom in i mitten av andra halvlek och den blev väl väldigt spännande mot slutet, inklusive mål varav ett el två ju var skitsnygga, kan inte göras bättre av ngn ens en kille.

Däremot kan jag inget säga om det jag inte såg men det jag såg var ju en toppenmatch!

 

Ska bli kul å se vad D-tränarna grälade om sen. Dålig stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet vi gör - och det är såklart inget konstigt i det - är att vi jämför dam- och herrfotboll med herrvarianten som referenspunkt. Oj, det blev lite teoretiskt... :borstatanderna:

 

Men precis som med knattefotboll (som inte heller är så fysisk) så krävs det åtminstone för mig att jag hejar på ett av lagen som spelar, annars tappar jag intresset. Bland herrarna kan jag gärna se en match i Champions League utan att ha några sympatier, bara att njuta av spelet. förresten - intresset svalnar även i Allsvenskan - kan inte kolla på en match om inte Gnaget spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med trådskaparen, det är ju bra fotboll man vill se och då spelar det ingen roll om det är tjejer eller killar som spelar, bara den är bra, och tyvärr så är det inget brudarna kan bistå med. Är det inte så att de brukar köra träningsmatcher mot 15-åriga killar och förlora? Då kan man ju lika gärna gå ner till den lokala planen och kolla på deras matcher för att få bättre fotboll - tv skulle aldrig någonsin visa dem på tv, så varför tjejernas landskamper? Allsvenskan är inte heller tillräckligt bra för att visa på tv btw (så det är inte bara brudfotboll jag är emot).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, om de misstänkte spioneri varför sa de inget innan matchen utan först när de förlorat??

 

Som om det skulle göra ngn skillnad förresten. Störtlöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ett stort djurgården fan, älskar allsvenk fotboll så det bär mig emot att säga detta!

 

I dagens läge så är damfotbollen och knattefotboll den enda typ av fotboll med själ och hjärta!

Nästan alla damfotbollssperare måste ha ett jobb vid sidan om, dom offrar sin fritid för nått dom älskar. Herrfotbollen är sedan länge förstörd av pengar och rika äckliga gubbar som leker gudar.

 

Visst tjejerna är inte på samma nivå och är inte lika kul att se på, men dom får inte heller chansen.

 

Hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om Sverigematchen mot Montenegro var nåt att njuta av? Herrarnas brist på teknik och dessa ständiga långbollar!

En dålig match oavsett kön är en dålig match.

Om damerna tränar mot femtonåriga killar och förlorar så beror det inte på tekniken eller kunnandet utan på fysiken. Varje nickduell, varje löpning, varje tackling, varje inlägg eller skott ger killarna övertag.

Jag tycker att damfotbollen är underhållande, men precis som för herrfotboll sitter man och irriterar sig på det dåliga vårdandet av bollen, någonting som skiljer svensk fotboll från andra bra nationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller helt klart med om att damerna är mycket sämre, och de är också mycket tråkigare att kolla på än herrarna, men det går ju inte att jämföra dem rakt av. Så är det ju bara, och jag ser ju mycket hellre på fotbolls-VM för damer än en superettan match(där Öster bara förlorar och förlorar, de skulle gå direkt upp i allsvenskan igen, nu kämpar de för att inte flyttas ned. Jo, snakca går ju). Så jag tycker faktiskt att det är bra att det visas fotboll för damer på tv, då det inte visas så mycket(förutom CL på 6an) av herrarnas på de fria kanalerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har damerna ett mål i baken. :(

 

Nåja mer än halva matchen kvar.

 

Jag tycker det är spännande.

 

Fast nu begår våra för många misstag, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför byter de aldrig tröjor med varann... :fulfejs:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tycker damfotboll är tråkig tänk då på att tjejerna är ungefär där killarna var för ca 100 år sen. Jag tänker inte fysiskt utan rent utvecklingsmässigt. Tjejer har inte spelat organiserat så länge. Ligan här i Sverige har sina rötter i 1970-talet, på herrsidan har ju fotbollen funnits här sen 1890-talet. Viss skillnad. Det innebär att man ser fler ojämna och därmed också frejdigare matcher och insatser.

 

Själv tycker jag de flesta herrfotbollsmatcher är rena sömnpillren. Det händer ju inget! Jag skäms över att vara kille när jag dessutom bara ser hjärndöda "supportrar" på läktarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja jag gillar dammatcherna för det kan va lite mer taktik än muskler. Fast denna match blev ju lite pinsam efter 2-0, inte verkar tränarna ha hjälpt till heller. Pinsamt förutom ett par bättre insatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Ni som tycker damfotboll är tråkig tänk då på att tjejerna är ungefär där killarna var för ca 100 år sen. Jag tänker inte fysiskt utan rent utvecklingsmässigt. Tjejer har inte spelat organiserat så länge. Ligan här i Sverige har sina rötter i 1970-talet, på herrsidan har ju fotbollen funnits här sen 1890-talet. Viss skillnad.

Hur tänker du då? Om du menar att tjejer måste tillämpa ett annat "tänk" när de spelar eftersom deras hjärna kanske är uppbyggd annorlunda, så kanske du har en poäng, dock troligen ganska svårt att bevisa. Annars skulle de ju bara kunna använda det männen har lärt sig i utvecklingen sen 1800-talet, och då ska det inte ha någon betydelse att just det kvinnliga könet inte spelat fotboll lika länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...