Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Word instabilt


mackie

Rekommendera Poster

Mina officeprogram word och excel beter sig underligt. Kör Office v.X under 10.3.1 som jag gått över till nyligt.

 

När jag hade 10.2 fungerade det bättre tills jag installerade lite nya typsnitt. Då vägrade word starta den hackade sig fram till "optimerar teckensnittsmenyn" och sedan dog programmet "Word har avslutats av okänd anledning. Systemet har ej tagit skada av detta" (ungefär). Jag tog bort typsnitten och tillfälligt blev det bättre men kom tillbaka lite senare.

 

Därför tänkte jag att med Panthern borde det bli bättre men inte. Den är mycket instabil och om den går igång dör den relativt snabbt. Behövde göra viktiga förändringar i ett dokument igår men fick kämpa för att få det gjort. Körde in Word 2001 i Classic men trot eller ej så har det också gått och blivit instabilt...

 

Känner någon igen dessa instabila problem och vad man kan tänkas göra??

Mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har också haft samma problem! Jag tror att det är apples Fontbook som är boven i dramat. Jag körde alla updateringar som man kan ladda hem från msn, men de gjorde bara saken värre.

 

Pröva med att avaktivera de flesta typsnitten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag avvaktiverar de flesta typsnitten så kan man ju inte använda dem i andra program heller...?

Jobbar ju med InDesign och skulle ju tycka att det vore roligt att använda något annat typsnitt än Times och Arial...

 

Jag har bara de som ingår i OS X installationen, det borde väl inte krocka med Word?

 

Hur rimmar det med alla som switchar från PC och inte kan använda sitt "älskade" microsoft-program???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vår dataavdelning säger de att Microsoft Word för OSX är ett perfekt program för att kontrollera typsnitt. Finns det minsta skavank i en fil så kraschar hela programmet. "Jättebra när man vill kolla sina typsnitt". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avskaffat alla MS program i datorn sedan länge tycker inte om deras stil att vilja ta över allt man gör som i PC datorer som kraschar stup i kvarten och då har datorn blivit stabil och har inget eget liv som MS vill ha den till att använda deras program i första hand så det är väl ingen överaskning att det funkar dåligt eller :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna se ett liv utan Microsoft men det finns tyvärr andra i familjen som använder de och har PC på skolan och jobbet.

 

Nu har jag kastat alla koreanska, kinesiska och japanska typsnitt och Word flyter nu som det ska. Men jag vill ju lite längre fram lägga in fler typsnitt och nu blir man ju nervös att det ska sabba MS-programen. Hmmm...

 

Har hört mig för bland bekanta och problemet verkar variera för olika användare.

 

Fortsättning följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Vill bara påpeka att Word för OS X är grymt instabilt i sin förstautgåva, men om man kör alla uppdateringar så är det klart bättre. Uppdateringarna hittar man hos Mactopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man Word och Exel så funkar väl bara Microsoft egna typsnitt det är ju som vanligt dom vill bestämma vad man skall använda och deras egna saker är alltid bäst Adobes typsnitt existerar väl inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...