Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod U2-bluff på Blocket


HejGustav

Rekommendera Poster

Någon annan som fick iväg ett "läskigt" mail till killen?

 

Själv skrev jag ngt i stil med att jag har kontaktat Apple om hans försäljning av piratkopior av deras iPod och att han kan tänkas få besök av myndigheterna inom en snar framtid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som fick iväg ett "läskigt" mail till killen?

 

Själv skrev jag ngt i stil med att jag har kontaktat Apple om hans försäljning av piratkopior av deras iPod och att han kan tänkas få besök av myndigheterna inom en snar framtid :)

 

Det är ganska fult att ljuga …

Men kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som fick iväg ett "läskigt" mail till killen?

 

Själv skrev jag ngt i stil med att jag har kontaktat Apple om hans försäljning av piratkopior av deras iPod och att han kan tänkas få besök av myndigheterna inom en snar framtid :)

:lol: Hoppas han sket på sig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Hoppas han sket på sig ^_^

Tydligen :) för jag tror inte att blocket har hunnit att ta bort annonsen, det har nog killen gjort själv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen :) för jag tror inte att blocket har hunnit att ta bort annonsen, det har nog killen gjort själv :D

Det står ju inget om att annonsen skulle vara raderad av blocket, så det är mycket möjligt ;) haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modiga Macworld-mobben mobbar mest

Så kan man också tolka det, eller så kan man tänka sig att nån stackare slapp att bli blåst av en lurendrejjare.

 

Jag skickade själv inget mail eller anmälde annons så det kan jag inte ta åt mig ära för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modiga Macworld-mobben mobbar mest

 

Kan inte se det som mobbning att anmäla en uppenbart felaktig annons på Blocket. Tvärtom är det väl var och ens skyldighet att ingripa när man upptäcker någon form av bedrägeri. För det är ju precis vad det här var - bluff.

 

Fast din allitteration var fin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är okej att tipsa om mystiska annonser, det är okej att anmäla och skicka epost till den berörde eller tipsa om lagliga vägar att sätta dit en misstänkt, men jag tror vi ska undvika att ta med adresser o telefonnr här på forumet./modererat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och det är omoget att piska upp stämningen mot han/henne. Sänk er inte till er motståndares nivå..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och det är omoget att piska upp stämningen mot han/henne. Sänk er inte till er motståndares nivå..... ;)

 

Att anmäla en bluffannons på Blocket är inte omoget och inte att piska upp någon stämning.

Säljer man saker under falskt varumärke är man inte "motståndare" - man är kriminell.

Däremot tycker inte jag heller att det finns anledning att lägga ut folks telefonnummer eller adresser på de här sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tycker inte jag heller att det finns anledning att lägga ut folks telefonnummer eller adresser på de här sidorna.

Vi har inte nämnt något telefonnummer eller liknande i denna tråd. Däremot så fanns det telefonnummer på annonsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har inte nämnt något telefonnummer eller liknande i denna tråd. Däremot så fanns det telefonnummer på annonsen.

 

Rätt.

Fast igår var det en annan tråd som spårade ur ordentligt, därav uttrycket "på de här sidorna".

Kanske inte var så lätt att förstå …

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...