Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film av Keynote presentation?


marcuslilliebjorn

Rekommendera Poster

marcuslilliebjorn

Hejsan,

 

Jag hade idag en Keynote presentation i skolan och då bad läraren mig att maila "Powerpoint" presentationen. Orkade inte förklara så jag sade bara: I'll fix it. Nu finns det alltså två alternativ. Antingen så kan jag bara skriva över alla punkter till MS Powerpoint utan alla effekter och vidare pilar etc eller så kan jag spela in presentationen med min berättarröst som är synkad till punkterna.

 

Då är alltså frågan om den här inspelningen går att spara som en vanlig filmfil? Den går ju att spela i Keynote men jag vill kunna skicka den till en PC, alltså till läraren. Nån som kan hjälpa mig?

 

vänliga hälsningar,

Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan antingen gå in på File-->Export och välja något alternativ ex: quicktime-film

 

Eller...

 

så kan du gå in på File-->Record Slideshow, se till att första "sliden" är markerad, kör din presentation, mic:en spelar in vad du säger (använd helst tangentbordet för att steppa fram och tillbaka, då musklickningarna hörs bra). När du är färdig går du in på Export-menyn, väljer Quicktime-film med inställningen Playback uses: Recorded Timing.

 

Nu använder jag iWork '08, så jag vet inte hur/om man kan göra detta i tidigare versioner :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också en Keynotepresentationidag men för en annan lärare än marcus....

 

Så lösningen marcus är att byta till min klass, lärare som inte fattar att det är en keynotepresentation med alla specialeffekter, logon på datorn och den vita fjärrkontrollen och den totala upplevelsen ska man inte ha....

 

Tack för lånet av adaptern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...