Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple hämmar iPod touch


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Det har noterats av flera uppmärksamma iakttagare att Apple valt bort möjligheten att lägga in händelser i kalendern på iPod touch, även om funktionen först varit inkluderad. En smärre storm utbryter nu på flera forum gentemot Apple.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fasen vad trist! Kalendern är ju en jättviktig del tycker jag, nu måste man ju alltid ha med sig mobilen för att skriva in nått. Riktigt dåligt att de tar bort den nu i efterhand. Tycker synd om dem som har beställt den och behövde kalender, även om de kan ångra sin beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen för att den inte ska kannibalisera på deras dyrare apparater.

Business 1-0-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen för att den inte ska kannibalisera på deras dyrare apparater.

Business 1-0-1.

Problemet med den teorin är att om den dyra produkten är för dyr och den billiga för strypt kommer kunderna vända sig till andra leverantörer och då har Apple snarare förlorat pengar. Något som Steve Jobs gång på gång sagt då han säger att han hellre vill att Apple ska kannibalisera på Apple än att någon konkurrent ska kannibalisera på Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är riktigt dumt är att pilla på grejjorna i efterhand...... först prissänkningen och nu detta.... nu börjar jag tvivla på att de har koll hos Apple!!! :superirriterad: Man gör ju en marknadsanalys och bestämmer produkternas egenskaper och inbördes nivåer INNAN man lanserar.... :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fasen vad trist! Kalendern är ju en jättviktig del tycker jag, nu måste man ju alltid ha med sig mobilen för att skriva in nått. Riktigt dåligt att de tar bort den nu i efterhand. Tycker synd om dem som har beställt den och behövde kalender, även om de kan ångra sin beställning.

Använd mobilen som mediaspelare också så är problemet löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...