Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man ladda ner Iphoto och Imovie gratis?


Alphonze

Rekommendera Poster

Jag har med alla mina tidigare OS X-installationer alltid fått med Iphoto och Imovie automatiskt. Men nu installerade jag 10.4 (10.4.10 efter lite uppdateringar) på min Powerbook för första gången och jag upptäckte att Imovie o Iphoto inte fanns med.

Var får jag tag på det lagligt utan att behöva köpa Ilife? Jag har fått för mig att Ilife är en samling bruksprogram att köpa, men att de enskilda komponenterna ändå gick att tanka gratis..?

 

Jag har letat hos Apple, men jag hittade bara Iphoto 2 som komplett gratis-licens.

Letade jag för lite?

 

Tacksam för hjälp.

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du letar förgäves. iLife [och alla dess separata delar] följer med datorerna man köper...och kan även köpas för pengar separat.

 

QuickTime Player och iTunes är det enda som är gratis och fritt att ladda ner vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har originalskivorna som följde med din Mac, så finns iLife där. iLife följer inte med när man köper ett nytt OS X, bara med datorerna. Du kan lugnt installera iLife från din originalskiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då förstår jag. Skivan är en "lösköpt" skiva som inte följt med en dator.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
[...] QuickTime Player och iTunes är det enda som är gratis och fritt att ladda ner vad jag vet.

...och Iphoto 2... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...