Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple cinema display problem


axelhofmann

Rekommendera Poster

Hej, har en apple cinema display och en samsung dispay kopplad till datorn.

Ibland fungerar det helt perfekt!

Men såfort jag drar över ett fönster till den "döda" sidan så knasar den upp sig.

Vore verkligen jättesnällt om någon har ett tips eller vet hur jag skall lösa det!

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du två externa bildskärmar kopplade till en MacBook? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har en apple cinema display och en samsung dispay kopplad till datorn.

Ibland fungerar det helt perfekt!

Men såfort jag drar över ett fönster till den "döda" sidan så knasar den upp sig.

Vore verkligen jättesnällt om någon har ett tips eller vet hur jag skall lösa det!

 

tack på förhand!

 

Hur menar du "knasar" upp sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har 2 externa bildskärmar kopplade till en monsterPC.

 

Och knasar upp sig menar jag att just 1/3 del av skärmen (till höger) är jätteknäpp. den är inte död som i svart, den flippar bara.

När jag tar print screen så ser skärmen dock helt normal ut, då försvinner det konstiga som lixom täcker arbetsytan. Det är som ett drapperi av något slag så när jag drar ett fönster dit så hamnar det bakom draperiet.. Sjukt svårt att förklara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otrolig skillnad om jag gör samma grej på min vita imac 24".

 

Enda skillnaden jag ser antingen från sidan eller uppifrån är att skärmen tappar ljusstyrka, inga tonändringar. Helt suverän skärm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Skärmen med 1/3-knasighet är trasig och behöver repareras! Ifall den endast fungerar till 66% är det något i skärmens elektronik som är kaputt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det låter ju kopnsgit, ibland funkar den ju prima... Fast iofs... Så fort jag drar dit nått så busar den... så de är väl kanske sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Om du hade en brödrost som i de flesta fall bara förgyller 2/3-delar av formfranskan samt bränner vid resten av brödet, vad skulle du då kalla den brödrosten? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...