Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gratis ringsignaler stoppade


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Som vi tidigare rapporterat kan man enkelt skapa egna ringsignaler för iPhone genom att ändra filändelsen på en låt men bara med iTunes 7.4. Den nya uppdateringen som Apple släppte för bara några timmar sedan, iTunes 7.4.1 stoppar effektivt denna metod.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att Apple tror att deras image kan påverkas negativt om någon lägger in sin personliga ringsignal. Jag tycker det är helt obegripligt att de petar i en sådan här funktion, de måste ju inse att det är ett steg på 10 år tillbaks i teknikutvecklingen, jag kunde göra egna ringsignaler på min NMT jag hade i början av 90-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt,

 

Jag har ingen iPhone men jag kan göra egna ringsignaler till min nuvarande utan problem genom att ladda in dom som en mp3-fil.

 

Det kommer alltid att finnas dom som vill köpa för dom har inte tid och lust att göra signaler själva, men dom borde inte låsa in oss övriga, som gillar att snickra själva, i samma fålla. Jag känner mig som en fårskalle och jag får inte använda min kreativitet som jag vill utan blir styrd av Apple.

 

OK! Vissa kanske säger, köp inte en iPhone då, men det vore trist för jag är en av Apples största fans. Jag tycker bara att just här har dom gjort bort sig och det tänker jag tala om!

 

Trist Apple! Sänker värdet på iPhone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De vill hålla sig väl med sina partners i musik industrin?

De kanske rent av vill sälja ringsignaler själva?

 

Folk gnäller för att de plötsligt inte kan få det gratis.

Kanske det borde vara gratis men jag tror att problemet mest ligger hos musikindustrin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vill vi sälja ringsignaler från vårt skivbolag.

Det är en av det saker vi ska lägga till from nästa år.

 

Men om någon vill göra en ringsignal av musik de har köpt,

tex från oss, tycker vi att det ska vara upp till vederbörande och inte ska kosta

honom eller henne något extra och vi vill se att det fungerar i vilken mobil som hellst. :ThumbsUp:

Gärna i hemma telefonen också, om det skulle gå att få till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du ägare ens av musik du köpt?

Får du sprida musiken på internet?

 

Du får bara begränsade rättigheter med musik du köpt.

Ganska självklart om man tänker efter lite och de allra flesta märker inte av begränsningarna och har säkert i många fall inte en aning om att de ens existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vill vi sälja ringsignaler från vårt skivbolag.

Det är en av det saker vi ska lägga till from nästa år.

 

Men om någon vill göra en ringsignal av musik de har köpt,

tex från oss, tycker vi att det ska vara upp till vederbörande och inte ska kosta

honom eller henne något extra och vi vill se att det fungerar i vilken mobil som hellst. :ThumbsUp:

Gärna i hemma telefonen också, om det skulle gå att få till.

Precist!

 

Jag har inget emot att köpa min musik och att göra om gamla LP-skivor till digitala dito i t.ex. mp3-format eller spela in roliga ljud med min minidisk-spelare eller mig själv när jag sjunger och sedan använda de program som jag har på datorn och göra om dom till filer som jag sedan kan lägga in på min iPhone och använda som ringsignal. Är det för mycket begärt?

 

Hmmm, hoppas Apple lägger till det som funktion.

Annars kommer detta att vara en saknad funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...