Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Itunes stjäl


Da clint

Rekommendera Poster

Varför står det när jag importerar en cd att den tar 759mb är ju bara 20 låtar?

 

Hur mycket plats som hellst och jag har alla förvalda inställningar stod ju att en låt skulle ca 3 mb med acc! 1 mb per låt ca!! Ska jag byta till något annat alternativ eller?

Låtarna går in på en extern hd där jag lagt in mappen itunes music, om det har något att göra med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står väl att CDn är 759MB, väl?

Mata ut CDn och kolla hur stort iTunes-biblioteket är. (Eller klicka på biblioteket högst upp till vänster).

 

Tips:

Litet 'm' = milli = tusendels

Stort 'M' = Mega = miljoner

Litet 'b' = bit = etta eller nolla

Stort 'B' = byte = 8 bit

Alltså 759MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo står 759 MB men om en låt ligger på ca 3 MB borde inte en cd ta ca 60-70MB eller är jag helt ute o cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo står 759 MB men om en låt ligger på ca 3 MB borde inte en cd ta ca 60-70MB eller är jag helt ute o cyklar?

Det är skillnad på okomprimerad audio på en CD och den komprimerade i iTunes. Till och med Apple Lossless är cirka halva storleken jämfört med en CD.

 

Vad har du ställt in att du vill komprimera till? Bitrate? (Inställningar->Avancerat->Import)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du kollar på är själva storleken för CD:ns okomprimerade filer, det komprimeras såklart till mindre filer om du valt AAC men iTunes säger inte hur stort det är förrän du importerat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...