Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stuffit-problem


Exdiaq

Rekommendera Poster

Hur gör man för att sammanställa flera .rar/.zip/etc.-filer till en enda fil?

 

Har använt XP innan och Winrar och vet hur man gör där; markerar de berörda filerna och "packa upp här", så har man sedan en enda fil. Går det att göra så i Stuffit eller måste man gå en annan väg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alltså en massa rar-filer som hänger ihop och vill packa upp dom? Dvs en typisk bitorrent nedladdad jättefil? Det är bara att dubbelklicka på "huvudfilen" (kanske t.o.m. gåt med nån annan) eller den första i nummerserien så packar Stuffit upp och lägger ihop.

 

Enda problemet är att Stuffit visar knasiga siffror i "progress window". Det kan stå att det är 4753848758463856878347538734 timmar kvar av operationen eller nåt. Skit i det. Låt det knacka på ett tag. En fil på nån Gb som består av ett dussin småfiler tar väl kanske 4.5 minuter att pcka upp eller nåt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller .rar så använd UnRarX.

 

Stuffit är otäckt. Håll dig borta från det.

Vet inte vad du menar med "otäckt". Jag har använt Stuffit sen 1997, är nu inne på version 10.0 och jag har aldrig någonsin haft ett enda problem med programmet under alla dessa år. Den enda "bugg" jag kan komma på är att den knasar när den ska tala om hur lång tid en sån här rar-uppackning tar och visar helt bort-i-stôll.

 

Däremot har jag haft problem med UnRarX (nej, jag påstår inte det för att "hämnas"). Jag testade det för nån månad sen efter tips här. Men när jag bl.a. packade upp från ett ställe och valde att den uppackade filen skulle hamn någon annanstans, så försvann den helt och hållet. Jag testade 4-5 ggr, samma resultat alla gångerna. Ingen aning om vart dom uppackade filerna tog vägen. Det tyckte jag var obehagligt, så jag övergav UnrarX direkt och använder åter Stuffit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du menar med "otäckt". Jag har använt Stuffit sen 1997, är nu inne på version 10.0 och jag har aldrig någonsin haft ett enda problem med programmet under alla dessa år. Den enda "bugg" jag kan komma på är att den knasar när den ska tala om hur lång tid en sån här rar-uppackning tar och visar helt bort-i-stôll.

 

Däremot har jag haft problem med UnRarX (nej, jag påstår inte det för att "hämnas"). Jag testade det för nån månad sen efter tips här. Men när jag bl.a. packade upp från ett ställe och valde att den uppackade filen skulle hamn någon annanstans, så försvann den helt och hållet. Jag testade 4-5 ggr, samma resultat alla gångerna. Ingen aning om vart dom uppackade filerna tog vägen. Det tyckte jag var obehagligt, så jag övergav UnrarX direkt och använder åter Stuffit.

 

Tja, för mig har Stuffit strulat enda sen version 10.0. Det kraschar ofta och korrumperar filer. Sen den helvetes processen man tvingas gå igenom för att ens kunna ladda ner programmet från Allumes hemsida, jag vill inte uppge nån jävla mailadress till dom så jag kan få onödigt spam om hur bra deras produkter är, jag vill bara ladda ner programmet... (detta kan kanske ha ändrats nu, men skulle inte tro det). Det är bara när det handlar om .sit eller .sitx filer som jag egentligen använder Stuffit, vilket får mig att komma in på en annan "otäck" grej med Stuffit - Vem använder egentligen fortfarande .sit och .sitx när det finns en massa bra komprimeringsalternativ inbyggda i operativsystemet. Det är nog inte av en slump som man slutade skeppa Stuffit Expander med OS'et när Tiger kom.

 

Sen angående UnRarX så är det synd att du haft problem. Själv har jag aldrig haft några problem med programmet och använder det alltid för .rar filer. Men inget program är ju perfekt, nån kommer ju alltid drabbas av ett programs dåliga sidor. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Sedan jag uppdaterade till Stuffit 12, så fungerar inte Norton Artivirus. Jag får besked om att virusscanmontern inte kan laddas in. Det står då att jag ominstallera Arntivirus eller uppdatera med LiveUpdate, men i båda fallen så får jag samma besked igen. Det måste ha något med Stuffit att göra, för Antivirus började med detta direkt efter installen av Stuffit 12 på två datorer.

 

På senare är har jag fått en viss förståelse för dem som säger att Stuffit inte är något att ha längre. Men har man haft den i många år, så blir man lite beroende.

 

Någon som har någat förslag än att kasta ut Stuffit? Eller Antivirus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sedan jag uppdaterade till Stuffit 12, så fungerar inte Norton Artivirus. Jag får besked om att virusscanmontern inte kan laddas in. Det står då att jag ominstallera Arntivirus eller uppdatera med LiveUpdate, men i båda fallen så får jag samma besked igen. Det måste ha något med Stuffit att göra, för Antivirus började med detta direkt efter installen av Stuffit 12 på två datorer.

 

På senare är har jag fått en viss förståelse för dem som säger att Stuffit inte är något att ha längre. Men har man haft den i många år, så blir man lite beroende.

 

Någon som har någat förslag än att kasta ut Stuffit? Eller Antivirus?

http://support.smithmicro.com/techsupport/...nZT0x&p_li=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för ditt lakoniska men väldigt hjälpsamma svar. Jag har letat förgäves på MacFixit efter något om detta problem, och även SmithMicro, som de numera hetter, gav mig ett väldigt vagt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du med antivirus till? Och Norton? Använd inte Norton eller antivirus på din Mac så blir allting mycket enklare och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...