Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mac/pc


majamjao

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag beställde tidigare i veckan en graverad iPod 80GB. Inte förens nu slog det mig att jag aldrig valde mellan mac- och pcversionen. Jag beställde en nano förut när den var ny, och jag har för mig att jag var tvungen att välja det då. Men nu står det inte någon stans vad jag valt eller att det går att välja över huvud taget.

Har jag missat något, eller?

Jag vet att det är väldigt dumt av mig att inte ta reda på det här tidigare. Egentligen spelar det trots allt inte vilket det "blir" någon roll, eftersom jag har både en mac och en pc. Men jag skulle uppskatta svar ändå! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början av iPod-historien så valde man Mac eller PC (i början fanns det väl inte ens för PC). Men nu kan du välja att formattera iPoden för PC eller för Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det är väl så att om man "initierar" den i en PC första gången så fungerar den på både PC och Mac men om man gör det i en Mac så fungerar den bara med Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det är väl så att om man "initierar" den i en PC första gången så fungerar den på både PC och Mac men om man gör det i en Mac så fungerar den bara med Mac?

Tror att det är så, Macen har ju "alltid" kunnat läsa Windows-filer, men inte alltid tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...