Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook stänger av sig självt


JonasS

Rekommendera Poster

Hej

 

Den senaste tiden har min MacBook 2.1 (Mac OS X 10.4.10) börjat strula. Den stänger av sig automatiskt, trots att jag har batteritid kvar. Det har även hänt när jag har haft strömkabeln inkopplad. Jag läste på MacSupporten (http://www.apple.com/support/macbook/) att detta var ett vanligt problem, men detta ska gälla äldre MacBookar. Jag köpte min i december 2006 och det står ingenting om problem för denna. Någon annan som känner igen problemet? Att MacBooken bara stänger av sig? Vad kan man göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit

 

Tror du ska ta ett snack med Applesupporten (det ska inte kosta något) tror du har något fel på din dator trots vad du läst.

 

Kan vara fel på ditt batteri

 

post-113-1188724484.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar. Jag har redan pratat med Mac-supporten men det skulle ha betalt för att hjälpa mig. Hade hoppats på att hitta lösningen på forumet istället. Jag har iofs garanti kvar så kanske får det bli att lämna in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applesupporten ska inte ha betalt för ett garantiärende, du säger bara att detta är ett garantifel och ni får ge mig ett "casenummer" så jag kan lämna in den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...