Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela skrivare med PC


larra

Rekommendera Poster

Jag försöker dela skrivare med min pc över ett trådlöst nätverk med en netgearrouter.

Jag har valt skrivardelning på pc och skrivaren kommer upp som ett alternativ på macen men när jag skriver ut får jag följande felmeddelande: "Connection failed with error NT_STATUS_BAD_NETWORK_NAME". Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig behövt göra det du vill göra, så för att hjälpa dig lite gjorde jag en sökning i MacHjälp

 

Kanske finner du råd där

 

post-113-1188671892.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker dela skrivare med min pc över ett trådlöst nätverk med en netgearrouter.

Jag har valt skrivardelning på pc och skrivaren kommer upp som ett alternativ på macen men när jag skriver ut får jag följande felmeddelande: "Connection failed with error NT_STATUS_BAD_NETWORK_NAME". Kan någon hjälpa mig?

Gå in på systeminställningar/Fildelning. Markera skrivardelning och klicka på Starta.

När det gäller Bad network name så måste du se till att båda datorerna tillhör samma arbetsgrupp (workgroup)

Se också till att ha senaste skrivardrivrutin installerad på båda datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit glömde jag hälsa dig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en skrivare från hp och jag fick med drivrutiner till både mac och pc, koll om du har några sådanna skivor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker dela skrivare med min pc över ett trådlöst nätverk med en netgearrouter.

Jag har valt skrivardelning på pc och skrivaren kommer upp som ett alternativ på macen men när jag skriver ut får jag följande felmeddelande: "Connection failed with error NT_STATUS_BAD_NETWORK_NAME". Kan någon hjälpa mig?

 

ja just det välkomen till ett väldigt trevligt forum, behöver du hjälp med nånting som gäller mac och så ska du frågaa här, jag har fått bra hjälp de gångerna jag har frågat nåt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat alla tips men problemet kvarstår. Kan det vara så att min Xeroxskrivare helt enkelt inte kan användas till en mac (det fanns inga drivrutiner för mac os på deras hemsida)? Verkar vara ett bra forum det här för mig som är nybörjare på både mac och nätverk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat alla tips men problemet kvarstår. Kan det vara så att min Xeroxskrivare helt enkelt inte kan användas till en mac (det fanns inga drivrutiner för mac os på deras hemsida)? Verkar vara ett bra forum det här för mig som är nybörjare på både mac och nätverk!

Du måste ha drivrutin för skrivaren på Macen också annars funkar det inte tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat alla tips men problemet kvarstår. Kan det vara så att min Xeroxskrivare helt enkelt inte kan användas till en mac (det fanns inga drivrutiner för mac os på deras hemsida)? Verkar vara ett bra forum det här för mig som är nybörjare på både mac och nätverk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...