Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iLife '08 i Leopard?


iDP

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

iLife 08 kommer inte att följa med Leopard. Det finns inget som tyder på det, och det har aldrig varit så förr i tiden.

 

Däremot måste du inte köpa båda två; du kan ha iLife 08 i Tiger likaväl som du ska kunna ha iLife 06 i Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske ska tilläggas att ilifeserien kommer förinstallerad på alla NYA macar. så om du ska köpa nytt och väntar tills leopard är släppt så kommer du få både leopard och ilife-08 installerade på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har en två veckor gammal MBPro med Tiger och iLife '08 förinstallerat. Om nu Leopard-skivan inte kommer med iLife '08 hur gör jag då för att behålla iLife vid en eventuell "ren" installation från scratch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en två veckor gammal MBPro med Tiger och iLife '08 förinstallerat. Om nu Leopard-skivan inte kommer med iLife '08 hur gör jag då för att behålla iLife vid en eventuell "ren" installation från scratch?

 

Menar du att du kommer få en skiva med leopard då den släpps eller kommer du att köpa den??

Undrar nämligen om jag ska köpa en MBP med tiger nu eller vänta lite till...

 

mvh Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en två veckor gammal MBPro med Tiger och iLife '08 förinstallerat. Om nu Leopard-skivan inte kommer med iLife '08 hur gör jag då för att behålla iLife vid en eventuell "ren" installation från scratch?

 

Dagens I-landsproblem? Det går tyvärr inte. :-/

 

Antingen installerar du skivan som följde med datorn och sen direkt uppgraderar till 10.5, inget att rekommendera dock, eller så kör du en ren installation av 10.5 och skippar iLife '08.

 

För egen del så känns inte nya iMovie speciellt bra i jämförelse med förra versionen i iLife '06. Min personliga åsikt är att Apple skulle inkludera iLife i Mac OS X, eller att man kan installera iLife separat från skivan som följde med datorn. För om jag inte missminner mig så kan man väl välja bort iLife vid en ren installation?

 

Tidigare har Apple "bjudit" på det nya operativsystemet om man precis innan köpt en ny dator. Förut var det 90 dagar, sen har de sänkt det till både 60 och 30 dagar. Nu vette tusan vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en två veckor gammal MBPro med Tiger och iLife '08 förinstallerat. Om nu Leopard-skivan inte kommer med iLife '08 hur gör jag då för att behålla iLife vid en eventuell "ren" installation från scratch?

 

Klona MBpro's disk till extern. Gör ren installation av Leopard - jag tror att du då får frågan om du vill ta med program, inställningar, hemmamapp, etc, från "förra" burken - annars kan denna import göras efter att OS-installationen är klar (Flyttassisten.app). Förra burken är då den klonade disken (FW eller USB t.ex.)

 

Om jag har fel så ber jag om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Apple borde bjuda mig på en iLife '08 skiva. Känns trist att köpa något som man redan har. Jag är fr.a. intresserad av att ha kvar iMovie. Skall se sedan om jag kan klona Tigerinstallationen och sedan flytta över iLife när väl den rena installationen av Leopard är klar.

 

Men jag tänker nog vänta något halvår innan jag skaffar Leopard så det är inget akut.

 

EDIT: Jag inspekterade installationsdisk nr. 2 på min Windowsburk som har MacDrive installerad. iLife-programmen ligger där, men frågan är förstås om de går att föra över till Leopard på något enkelt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Dagens I-landsproblem? Det går tyvärr inte. :-/

 

Antingen installerar du skivan som följde med datorn och sen direkt uppgraderar till 10.5, inget att rekommendera dock, eller så kör du en ren installation av 10.5 och skippar iLife '08.

 

För egen del så känns inte nya iMovie speciellt bra i jämförelse med förra versionen i iLife '06. Min personliga åsikt är att Apple skulle inkludera iLife i Mac OS X, eller att man kan installera iLife separat från skivan som följde med datorn. För om jag inte missminner mig så kan man väl välja bort iLife vid en ren installation?

 

Tidigare har Apple "bjudit" på det nya operativsystemet om man precis innan köpt en ny dator. Förut var det 90 dagar, sen har de sänkt det till både 60 och 30 dagar. Nu vette tusan vad som gäller.

 

 

 

Eller så gör man som man ska göra... Stoppa in skivan och väljer "install bundled software" väljer vad för program man vill lägga in och sen installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så gör man som man ska göra... Stoppa in skivan och väljer "install bundled software" väljer vad för program man vill lägga in och sen installera.

 

Jag skulle precis återkomma till detta. Testade när jag kom hem efter jobbet.

Det är bra att de skapat möjligheten att efterinstallera vissa program. :)

 

"Install Bundled Software Only" till vänster i fönstret som öppnas ska man alltså klicka på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...