2mac Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Helt plötsligt börjar Safari avslutas hela tiden, likadant med Firefox! I Safari är det värst... Så fort jag kommer till en ruta på en sida där jag ska fylla i något (t.ex. söka efter något) blir det "badboll" och sedan avslutas programmet... Kan nu inte "gå på banken" i heller, vilket är ett PROBLEM! Vad kan ha hänt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Börja med att starta om datorn alla fall, har du gjort det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 28, 2007 Author Share Posted August 28, 2007 Ja ett antal ggr. Samma sak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Töm läsarens cache innan du går till problemsidan, kanske du oxå redan gjort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlbo Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Har du Webkit installerat, Pocahontas gav detta tips tidigare. När jag uppdaterade till senaste bygget av WebKit så började det dyka upp detta meddelande på skärmen varje gång jag startade WebKit Lite fundersam blev jag givetvis, och det blev en del krascher också.. Var inte säker på vad det var som Webkit ogillade, så var börja leta..Programmappen givetvis.. Slängde ut SafariSorter, Safari Prairiefire samt Safari Bookmark Exporter. Kunde tagit en i sänder och testat vilken..men strunt samma..nu har inte skylten kommit upp på några starter så troligen var det någon av de tre nämnda. Ett tips om någon därute fått liknande meddelande på skärmen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Slängt Safaris plistfil? Användare > Bibliotek >Preferencer. com.apple.safari.plist.. Under Safari uppe till vänster kan du Återställa Safari, testat det? raderar alla cockies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Under Safari uppe till vänster kan du Återställa Safari, testat det? raderar alla cockies Ååh, det visste jag inte. Guld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_bite_of_the_apple Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 kör reparera skivbehörigheter också Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Slängt Safaris plistfil? Användare > Bibliotek >Preferencer. com.apple.safari.plist.. Under Safari uppe till vänster kan du Återställa Safari, testat det? raderar alla cockies Ska testa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 kör reparera skivbehörigheter också Ska testa detta också... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Slängt Safaris plistfil? Användare > Bibliotek >Preferencer. com.apple.safari.plist.. Under Safari uppe till vänster kan du Återställa Safari, testat det? raderar alla cockies Återställt Safari... Verkar bättre! Saker och ting har börjat fungera igen, TACK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 Samma sak igen... Nu gick det inte ens att öppna Safari förrän efter typ 10 försök! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 Nu även några Widgets med webbkameror, kan det vara JAVA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Du kan ha massa andra program som du laddat ner som ligger och stör. Kanske dags att rensa i programmappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Nu även några Widgets med webbkameror, kan det vara JAVA? En lösning finns här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2mac Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 En lösning finns här. Har kollat, men det finns ingen SIMBL / Plugins... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alle112 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Kanske måste installera om OS X ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.