Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.2.8 till 10.4.7


walkman87

Rekommendera Poster

Tjenixen..

 

Nu sitter jag här Grön som fasen innom op i Mac

Jag har precis köpt min första mac genom tradera

för att jag vill lära känna program varan

Tröttnat lite på Pc med om jag får säga så

Men nu sitter jag i det att när jag fick datan så var det 10.2.8 Förstår nu att det är riktigt gammalt system

Tror ni min data klarar av att köra in 10.4.7 ?

har en powermac G4 på 677mzh och 512mb minne på 133mhz

 

Och hur ska man gå tillväga för att installerat?

Är helt grön på om rådet om man säger så...

 

 

Tack för alla svar

// walk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte att uppleva några problem med att köra 10.4 på någon g4 överhuvud taget (fungerar rätt bra på så gammalt som g3or). I regel upplever man dessutom prestandaökningar då man uppdaterar OSX.

Installerar gör du gör du genom att starta upp datorn från skivan. Du matar in den startar om datorn och håller ner "c" tangenten. Datorn kommer att starta upp från cd-skivan istället. Därefter förljer du steg för steg anvisningarna som skivan ger dig. Installerar och startar om. Sen är det klart.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den godingen kommer att tuffa på fint med OSX 10.4.10 som är det allra senaste.

 

Du installerar genom att skaffa en installationsskiva med Mac OS 10.4 (Tiger) och stoppar in den i DVD'n, om du nu har en DVD-läsare vill säga. Men den finns för CD-läsare också! Tror faktiskt jag har en sådan i mina Mac-gömmor:-)

 

Uppgradera arbetsminnet till minst 1 Gig. Då får du upp ångan rejält.

 

Mata in skivan, dubbelklicka på installationssymbolen för OSX och vänta på att datorn startar om. Den startar från skivan och sedan är det bara att följa anvisningarna.

 

Lycka till!

 

Ps.

Förresten, gå till verktygsmappen och leta reda på ett program som heter "skivverktyg" och kör en "reparera behörigheter" innan du installerar. Det är alltid bra. Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni min data klarar av att köra in 10.4.7 ?

 

Man SKA köra den nyaste versionen av Mac OS X som funkar på datorn. Att köra 10.3.9 är okej, men allt äldre än så är bara att rensa ut.

 

Sedan kan man påpeka att datorn är aningen för gammal för att köra ALLA program, men iLife 06 och liknande flyter bra.

 

Enligt min erfarenhet bör en dator med Mac OS X ha minst 768 MB RAM för att flyta optimalt. Har du råd med mer är det bara positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag hade någon super dålig data för att inte klara av 1.4.7 667mhz och 512 i minne låter inte för bra om man säger så

 

men fick den bara för 1500kr så ^^ tycker det är värt varrenda öre, bara jag har haft den nu i några timmar..

 

Nu ska jag hitta en sådan skiva bara..

 

Tack för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i OS X så brukar varje version bara gå snabbare och snabbare till skillnad från vissa konkurrenter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...