Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

nerladdning av program? (fruity loops)


Ruby

Rekommendera Poster

Hej,

 

min första apple-dag och jag blir snart tokig för att jag inte kan installera ett nedladdat program (musikprogrammet Fruity Loops). Får upp en .exe-fil på desktopen som min mac inte vet vad den ska använda för program för att öppna (men programmet ska funka på mac).

 

Hur gör man med en .exe-fil?

 

Djupt tacksam för hjälp från någon trevlig person!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.exe är för windows...för mac är det oftast .dmg (skivavbilder)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

min första apple-dag och jag blir snart tokig för att jag inte kan installera ett nedladdat program (musikprogrammet Fruity Loops). Får upp en .exe-fil på desktopen som min mac inte vet vad den ska använda för program för att öppna (men programmet ska funka på mac).

 

Hur gör man med en .exe-fil?

 

Djupt tacksam för hjälp från någon trevlig person!

Glöm exe-filer i Mac

Det går inte att köra .exe-filer i Mac. .exe-filer är för Windows och DOS. Är programmet ett free- sahreware? Kolla på tillverkaren hemsida om det finns en Mac-version eller kolla på VersionTracker för Mac-program. Kan du använda Garageband i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

min första apple-dag och jag blir snart tokig för att jag inte kan installera ett nedladdat program (musikprogrammet Fruity Loops). Får upp en .exe-fil på desktopen som min mac inte vet vad den ska använda för program för att öppna (men programmet ska funka på mac).

 

Hur gör man med en .exe-fil?

 

Djupt tacksam för hjälp från någon trevlig person!

 

Du kan installera Windows på macen genom Bootcamp om du vill då kan du köra ditt program.

 

Bootcamp -Länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...