Jump to content
Just nu i M3-nätverket

nerladdning av program? (fruity loops)

Ruby

Recommended Posts

Hej,

min första apple-dag och jag blir snart tokig för att jag inte kan installera ett nedladdat program (musikprogrammet Fruity Loops). Får upp en .exe-fil på desktopen som min mac inte vet vad den ska använda för program för att öppna (men programmet ska funka på mac).

Hur gör man med en .exe-fil?

Djupt tacksam för hjälp från någon trevlig person!

.exe är för windows...för mac är det oftast .dmg (skivavbilder)

gorancarlsen
Hej,

min första apple-dag och jag blir snart tokig för att jag inte kan installera ett nedladdat program (musikprogrammet Fruity Loops). Får upp en .exe-fil på desktopen som min mac inte vet vad den ska använda för program för att öppna (men programmet ska funka på mac).

Glöm exe-filer i Mac

Det går inte att köra .exe-filer i Mac. .exe-filer är för Windows och DOS. Är programmet ett free- sahreware? Kolla på tillverkaren hemsida om det finns en Mac-version eller kolla på VersionTracker för Mac-program. Kan du använda Garageband i stället?

Hej,

Du kan installera Windows på macen genom Bootcamp om du vill då kan du köra ditt program.

Bootcamp -Länk

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...