Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Banta ner Panthern lite


Pocahontas

Rekommendera Poster

Ni har väl inte glömt av att slimma panthern lite efter installationen.

Kinesiska, Japanska, Koreanska och Gud vet vad tar ju upp plats på hårddisken.

Har man en liten hårddisk, i ex.vis en iBook eller annat så är programmet Monolingual

bra på att ta bort dessa språk.

 

VersionTrackers sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skiter man helt enkelt och installera alla språken från början :) Jag har bara engelska, svenska och koreanska inlagt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst, men om man missat det så är det ju dags nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är otroligt vad utrymme jag frigjorde på min iBook, glömde av att ta bort språkversionerna vid installeringen, och när jag nu kört Monolingual så försvann mer än 500MB.

Jag hade 3.78GB ledigt utrymme innan, nu har jag 4,45GB ledigt.

 

Tacknämligt! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Pocahontas!

Snälla du, tala om för mig vad progremmet Monolingual egentligen gör!

Jag har kört det och trodde jag skulle bli av med allt som jag bockade för, dvs allt utom svenska och engelska. Men allt finns ju kvar om man tittar i system-internationellt! Och alla typsnitt finns kvar både i Apple Works och i Microsoft Word. Jag hade hoppats att alla koreanska. kinesiska, japanska och allt annat för mig onödigt äntligen skulle försvinna! Men icke då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skiter man helt enkelt och installera alla språken från början :) Jag har bara engelska, svenska och koreanska inlagt här.

Koreanska var ju ett onödigt språk, såg du inte vad pocahontas skrev :P ha däremot arabiska kvar, det är inte utdömt av poca :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas!

Snälla du,  tala om för mig vad progremmet  Monolingual egentligen gör!

Jag har kört det och trodde jag skulle bli av med allt som jag bockade för, dvs allt utom svenska och engelska. Men allt finns ju kvar om man tittar i system-internationellt! Och alla typsnitt finns kvar både i Apple Works och i Microsoft Word. Jag hade hoppats att alla koreanska. kinesiska, japanska och allt annat för mig onödigt äntligen skulle försvinna! Men icke då!

Det tar bort alla beskrivningar och dylikt, jag tror inte att det tar alla typsnitt

 

Testa även Macaroni, det rensar kontunierligt bort alla språk, för varje uppdatering man gör av olika

program, Quicktime, iTunes, och vad det månde vara, så följer nya språk med.

 

Macaroni

 

Det gör även det som Cocktail gör, rensar cache, kör cronscript, reparerar skivbehörighet mm.

kanonbra program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...