Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med USB minne till nya tangentbordet


adress

Rekommendera Poster

Mina USB minnen fungerar inte (kommer inte upp på skrivbordet) efter installation och inkoppling av det nya tangenbordet. Syoppar dom direkt i datan (inte tangentbordet). Någon som upplevt samma problem och ev. har en lösning ?

Kör nu med det gamla bordet igen - då funkar allt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minst sagt underligt. Har du testat att ansluta minnet i den andra porten? Om det inte fungerar, testa då att ansluta ett annat minne, alternativt en mus i någon av portarna.

 

Är portarna helt döda, eller fungerar dem med möss och liknande, men inte med USB-minnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möss fungerar. Inget USB minne. Inte något som skapar en disk på skrivbordet (Mobil-GPS osv).

Men som sagt - drar jag ur tangenbordet eller sätter tillbaka det "gamla" så fungerar allt. Problemet är bara med det nya silvertangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, okej. Jag tror nästan att du får lämna in det då. Kan inte komma på vad som skulle kunna göras.

 

Nu har jag löst det...huuu. Nu kan jag behålla det läckra tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det nya tangentbordet: se mitt inlägg om detta på 99ans forum.

 

http://www.99.se/1334863-post96.html

 

 

aj då det låter ju inget vidare.....betyder det att man kan skrota iden med att skaffa nytt tangentbord då?! om man inte har alu-imac alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

dammit!

Vad tusan är det här.. De släpper ett tangentbord som inte klarar i princip någonting förrutom möss? Jag köpte mitt alu-bord och var så glad över de smidiga USB portarna, men har ännu inte hittat någon enhet jag har som det klarar av.

Det är ju iPodar och USB-stickor som man använder USB-portarna till oftast, och så klarar inte tangentbordet det. Det här var så himla dåligt Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att man läste detta för då slipper man att lägga ut 500 bagis på ett tangentbord som bara är snyggt men som skulle fungera sämre än det gamla med min iMac G5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...