Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SÅ.. mycket kostar en iPhone egentligen...


Pocahontas

Rekommendera Poster

jo...men den är ju jävligt cool ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker GP är ute på hal is utan att se Apples tankar om Europa.

 

 

Sverige är inte Europa....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är svindyrt, men artikelförfattaren har inte tagit hänsyn till den amerikanska telefonimarknaden med dess konkurrentspriser. Själva grundpriset är ju perfekt. Tror en Europa-modell blir något dyrare i grundutförande, men ett helt annat prisläge på abonnemanget för att kunna slåss med vår marknads aktörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag tror Den släpps samtidigt över hela europa.

Det finns operatörer som finns i hela europa så man tecknar nog ett kontrakt med dom (3).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Den släpps samtidigt över hela europa.

Det finns operatörer som finns i hela europa så man tecknar nog ett kontrakt med dom (3).

 

 

Inte med 3 som iPhonen är idag

 

citat GP

post-113-1183042154_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu Apple väntar med att lansera den i Europa har det ju en anledning: vi får 3G & MMS i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Åhs

Jag betalar 500 kr/mån för mitt mobilabbonemang i dag. Så kan ett abbonemang* hamna runt den månadskostanden - utan telefonkostanden - tycker jag att Iphone är intressant.

 

* Beror såklart på vad som ingår i abbonemanget. Apple verkar satsa på fri datatrafik för att positionera Iphone som en telefon som främst är till att använda internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte med 3 som iPhonen är idag

 

citat GP

post-113-1183042154_thumb.jpg

Men Steve har väl varit väldigt tydlig med att 3G kommer när det är dags för Europa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Aftonbladet och lyssna...folk har tältat utanför Apple sedan i måndags... :lol:

post-113-1183065217_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

Nu är jag ju ändock tvungen att vänta tills iphone kommer innan jag kan casha ny mobiltelefon... suck. att jag skulle kolla dom jävla recensionerna.

 

ontopic: jag tror att den kommer ligga i samma segment som en N95. N95 kostar något mer än 8gbiphone i USA utan kontrakt. jag tycker det verkar rimligt.

 

Detta är en telefon jag gärna binder upp mig på (har aldrig bundit mig i mitt liv för en mobil, priset är alltid högre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på att 3 ska vara den som tar hand om iPhone, för det är det enda företaget som har bra täckning på min sommarstuga =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard
Men Steve har väl varit väldigt tydlig med att 3G kommer när det är dags för Europa?

 

Han har sagt att 3G kommer när det finns kretsar som inte slukar lika mycket ström som dagens, det finns inte ännu.

 

Detta är en telefon jag gärna binder upp mig på (har aldrig bundit mig i mitt liv för en mobil, priset är alltid högre).

 

Nej det är inte alls högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en telefon jag gärna binder upp mig på (har aldrig bundit mig i mitt liv för en mobil, priset är alltid högre).

Det är inte alls högre, man köper ju mobiltelefonen bunden till ett abonemang för att det är billigare.

 

Själv har jag en Nokia E65 som jag köpte med "tre" i tolv månader, om jag hade köpt den utan nåt abonemang så hade den kostat 2300:- mer än vad det kostar att betala av 200:- varje månad. Den telefonen är såklart mycket billigare nu än när jag köpte den, men så e det väl alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

hoppas att den kommer till alla utom 3

 

något mer kundovänligt och värdelöst företag får man leta efter.

Nej usch, jag bara väntar tills de kan cracka min mobil så jag slipper ha det totalt efterblivna 3 som jag har idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas att den kommer till alla utom 3

 

något mer kundovänligt och värdelöst företag får man leta efter.

Nej usch, jag bara väntar tills de kan cracka min mobil så jag slipper ha det totalt efterblivna 3 som jag har idag

 

Du är inte ensam om att hata 3, Avskyr mitt abonnemang där & deras kundtjänst, för att inte tala om kundombudsmannen *spyr* bara väntar på ATT bindninstiden skall ta slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Torpare

Vänta lite här nu. Jag har läst igenom tråden och det finns ett par saker som de flesta helt och hållet missar.

 

1. Dagens iPhone säljs är tänkt för USA. Det ryktas om förändringar inom kort vilket gör att 3G absolut är ett möjligt alternativ när den kommer till Sverige.

 

2. Priserna på abonnemang är i princip amerikanska standardabonnemang. Samma telefoner som vi redan kan köpa i Sverige säljs i USA tillsammans med samma typ av abonnemang som AT&T erbjuder iPhone-ägare. Det finns inget som tyder på att samma prissättning kommer införas av svenska operatörer när iPhone kommer till Sverige.

 

3. I USA är det väldigt vanligt att telefon och abonnemang sälj i ett paket, t ex iPhone + AT&T. Det gäller i princip alla telefoner som säljs i USA. I Sverige är vi vana att man kan köpa en telefon och sedan välja mellan ett stort antal operatörer och det finns inget som tyder på att något annat kommer att gälla när iPhone kommer till Sverige.

 

Alltså:

 

Det mest troliga är att när iPhone kommer till Sverige kan du köpa den med stöd för 3G. Du kommer kunna välja mellan flera olika operatörer precis som du redan nu gör och abonnemangen kommer att kosta lika mycket som de annars gör. Det finns ingen anledning att tro annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ogillar också Tre skarpt efter att de avskedade en kille som strejkade i höstas. Syndikalisternas strejk som var varslad och godkänd av Medlingsinstitutet, och när killen kommer tillbaks till jobbet så blir han utkastad. Nice, jävligt modernt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...