Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inga MMS?!


Chuchu

Rekommendera Poster

Kan det stämma att man inte kan skicka en nytagen bild som MMS? Enligt testet i NY Times, går bilder tagna med iPhone enbart att skicka med mail. Värdelöst då ännu ganska få personer kommer att kunna ta emot och läsa mail med bilder i sin mobil.... (Ok bildkvalitet på bilderna i dagsljus dock...)

 

Se länk: http://www.nytimes.com/slideshow/2007/06/2...LIDESHOW_9.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara hoppas att allt sånt är fixat när vi får den till Europa. Dessutom kan man inte använda låtarna man har på den som iPod till ringsignaler vad jag hörde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

i usa är inte mms så stort, där använder man oftast just mail.

 

Så MMS kommer nog i Europa versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som föregående talare sagt så är inte MMS särskildt stort i USA. De flesta har sk. Smartphones kopplade direkt till mailboxen och då är det nästan lättare att maila. I Europa så är MMS mer utbrett och operatörerna trycker hårdare på det också, jag skulle bli chockad om det inte var fixat tills de släpper den här. Men framtiden för utvisa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tyvärr så att mail är mycket större bland privatpersoner i USA än det är här. Jag ser gärna att mail blir lika stort här, men om MMS inte kommer i europeiska versionen är det riktigt jävla dåligt! Hoppas det fixar sig. Likaså att tangentbordet får stöd för Å Ä Ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight
Det är ju tyvärr så att mail är mycket större bland privatpersoner i USA än det är här. Jag ser gärna att mail blir lika stort här, men om MMS inte kommer i europeiska versionen är det riktigt jävla dåligt! Hoppas det fixar sig. Likaså att tangentbordet får stöd för Å Ä Ö.

 

här är ju IM så stort... och jag skyr IM som synden. så jävla jobbigt att binda upp sig och snacka om saker istället för att kicka ett mail man kan skriva närsomhelst man har tid. IM känns så nittiotal på något vis...

 

Jag hoppas att mail blir stort i EU också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS é ju värdelöst då vissa telefoner inte kan ta emot MMS från andra. Då måste man ju ändå gå in på Televerkets hemsida för att läsa/titta på MMS'et...

 

DATA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte skickat ett MMS i hela mitt liv, så för mig personligen skulle det inte göra så mycket om MMS faller bort även när iPhonen når Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS é ju värdelöst då vissa telefoner inte kan ta emot MMS från andra. Då måste man ju ändå gå in på Televerkets hemsida för att läsa/titta på MMS'et...

 

DATA

Eh? Enda gången nån inte kan ta emot ett MMS är väl om de har en uråldrig telefon. Jag har MMS:at alltifrån toppmoderna modeller till gamla Nokia 3510i och det har alltid funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh? Enda gången nån inte kan ta emot ett MMS är väl om de har en uråldrig telefon. Jag har MMS:at alltifrån toppmoderna modeller till gamla Nokia 3510i och det har alltid funkat.

 

Min gamla 3510i hade stora problem att ta emot MMS trots korrekta inställningar från operatören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla 3510i hade stora problem att ta emot MMS trots korrekta inställningar från operatören.

Den jag har prövat att MMS:a till funkade bilder fint på. Men visst, det är en väldigt gammal telefon, så det beror väl lite på innehållet i meddelandet. Ljud osv funkar ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...