Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Americas army !


Frippe#1

Rekommendera Poster

Går det att spela AA med spelkontroll (typ Playstation), eller är man helt hänvisad till tangentbord ?

 

Nå´n som vet ?

Med programmerbara knappar ska det vara möjligt oavsett om spelet tillåter det eller inte, kan du inte programmera knapparna "orginal" kan du alltid skaffa usboverdrive, sedan kassera dom drivrutiner som följde med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar väldigt mycket AA, och jag kan säga såhär: Det är jäkligt svårt att spela det med handkontroll. Likt alla sådana spel... Jag tror det är bättre att köra på TGB rent personligen, men natürlich gör Ni som Ni själv vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja spel som AA går inte o lira med handkontroll jag körde lite GR - Island Thunder på Xboxen var helt knas och köra det där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag har laddat ner AA från en ftp server som är omnämnd av macworld. Har laddat ner filen o sen unzippat. Men då säger datorn att den inte kan öppna filen, armyops200-mac.dmg-1.bz2. Vet inte vad problemet är. Brukar köra PC men använder mer MAC nu. På PC får man en icon, dubbelklicka, viola! kör! kanske samma här men nåt fel e det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

armyops200-mac.dmg-1, så heter filen efter den är unzipped. Bara tjatar om ett program att öppna den i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul!! efter en tuff dag har mkt lösts! :), har nog unzipped 2 ggr el. nå't sånt, tror jag. Tänk att jag själv gjorde fel för en gångs skull..hehee..o inte datorn. Tack iallafall!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast nu när man ska spela är all text o grafik verkar det som helt upp o ner, bara obegripliga tecken. Slutar aldrig :(, :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur man kan ha målet att göra ett onlinespel och misslyckas så totalt. Är det någon som tycker detta är kul att spela online? Flera minuters väntan på att få vara med i ett spel och sedan när man dör så är det slut där! Herregud.. Vem orkar vänta sä länge för att kanske få spela i några sekunder om man har otur.

Och det här med att man måste lära sig första hjälpen innan man kan spela vissa banor.. Kom igen... De här spelutvecklarna har verkligen missuppfattat allting om FPS spel.

BLÄÄÄÄÄÄ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det nåt man ställer "server side" hur många respanw osv man har? Antagligen vill man få bort alla n00bs första 5sek ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bare et spørsmål:

 

Hva er hardware-kravene til AA? Hvilke tekniske spesifikasjoner er man nødt til å ha for at det skal funke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kör det rätt okej på min dual 867a med ett Geforce4MX kort och 1GB RAM kan ju inte köra toppgrafik lr så men de går okej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bare et spørsmål:

 

Hva er hardware-kravene til AA? Hvilke tekniske spesifikasjoner er man nødt til å ha for at det skal funke?

Systemkrav (rekommenderat)

700 MHz G4-processor (1250 MHz)

256 MB RAM (512 MB)

1 GB hårddisk

GeForce 2 eller Radeon 7500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Har en 500 Mhz G4, ikke akkurat "up to date" :(

 

Jeg får heller teste det når jeg vinner i Lotto, og dermed får råd til en dual G5 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Jag förstår inte riktigt hur man kan ha målet att göra ett onlinespel och misslyckas så totalt. Är det någon som tycker detta är kul att spela online? Flera minuters väntan på att få vara med i ett spel och sedan när man dör så är det slut där! Herregud.. Vem orkar vänta sä länge för att kanske få spela i några sekunder om man har otur.

Och det här med att man måste lära sig första hjälpen innan man kan spela vissa banor.. Kom igen... De här spelutvecklarna har verkligen missuppfattat allting om FPS spel.

BLÄÄÄÄÄÄ!

Misslyckas? Enligt mig är det helt klart det bästa spelet som någonsin släppts för mac. Visst dras det med lite buggar men det gör UNIX och PC-versionen också! Dessutom är det HELT gratis! Är för tillfället det enda spel jag kör!

Målet med AA har varit att göra ett så verkligt fps som möjligt och jag vill påstå att de lyckats...eller är på god väg att lyckas. hur verkligt är det att man "spawnar" så fort man är död...då försvinner ju hela uppdragsupplägget som spelet bygger på.

Du behöver inte lära dig första hjälpen för att spela på någon bana!

Kan du inte första hjälpen kan du inte bli medic bara. Samma sak med prickskytt, har du inte klarat träningen kan du inte välja prickskyttegevär från början.

SF-banorna kräver att du har minst 15 i honor. Vill man vara SF måste man ha klarat den träningen. Dock kan du spela banorna även om du inte klarat träningen, dock som IF (Minst 15 i honor).

 

Blev en del förkortningar men ni som spelar AA vet vad jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...