Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firewire--- USB


mackie

Rekommendera Poster

Jag undrar om man på något sätt kan få in sina digitala bilder till min firewire-disk från min kamera med USB-utgång och CompactFlash-kort när man är ute på fältet?

 

Finns det någon omvandlare av något slag eller kortläsare som överför till firewire?

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

USB till Firewire-adaptrar har jag svårt att se något behov av, ärligt talat. Det finns ju USB-diskar, det finns till och med USB-diskar med inbyggda kortläsare och batterier. Behovet borde vara väldigt liltet. Och jag har i varje fall aldrig hört talas om något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Usb måste passera en "host", en värddator. Det finns en gammal idé kallad "usb2go" som en lösning för att ansluta pereferiutrustning med varandra. Det krävs mer än bara en kontakt för att det ska fungera med praktiska problem som filsystem och filhantering. Usb2go verkar vara i ropet igen, har hört lite surrande. Som alltid med nya varianter måste prylarna stödja den nya standarden. Inget hopp för befintliga prylar med andra ord.

 

iPod med kortläsare eller en pryl som Flashtrax är lösningar för att tanka undan bildfiler utan att bära med sig en dator.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Behov av USB - FireWire adapter.

Har själv en G3 300 MT med SCSI och FW kort. Däremot INTE någon USB-port.

Så visst finns det behov av en USB-FW adapter.

Alternativer är att byta ut FW-kortet mot ett kombinerat USB/FW-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joachim Johansson
Behov av USB - FireWire adapter.

Har själv en G3 300 MT med SCSI och FW kort. Däremot INTE någon USB-port.

Så visst finns det behov av en USB-FW adapter.

Alternativer är att byta ut FW-kortet mot ett kombinerat USB/FW-kort.

Har du minst en pci-plats över så kostar ett usb-kort runt 300 kronor. Det går säkert att hitta billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...