Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cambridge eller Brighton?!


johannes

Rekommendera Poster

Hej,

 

till hösten ska jag plugga en termin i England. Den kurs jag ska läsa finns både i Cambridge och Brighton.

 

Hur sjutton ska man veta vilken stad som passa en bäst?!

 

Har ni några tips/ personliga erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

till hösten ska jag plugga en termin i England. Den kurs jag ska läsa finns både i Cambridge och Brighton.

 

Hur sjutton ska man veta vilken stad som passa en bäst?!

 

Har ni några tips/ personliga erfarenheter?

Brighton, lätt!

 

BigBeat uppfanns i Brighton, så det är väl klart att du åker dit och pluggar?!

Kanske springer du in i FatBoySlim på väg till/från plugget? Eller Daft Punk?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju fräscht. Hade ingen aning om det.

 

Av allt jag läst framstår Brighton som en stad med världpuls, jämfört med Cambridge. Även om Cambridge också ligger geografiskt nära London så verkar Brighton ha snappat upp mycket mer av det internationella "beat:et".

 

Men kom ihåg, jag ska ju plugga också. ;-) Har inte Cambridge sina sidor när det kommer till studiemiljön? Socialt lär det bli var man än hamnar enligt min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju fräscht. Hade ingen aning om det.

 

Av allt jag läst framstår Brighton som en stad med världpuls, jämfört med Cambridge. Även om Cambridge också ligger geografiskt nära London så verkar Brighton ha snappat upp mycket mer av det internationella "beat:et".

 

Men kom ihåg, jag ska ju plugga också.  ;-) Har inte Cambridge sina sidor när det kommer till studiemiljön? Socialt lär det bli var man än hamnar enligt min erfarenhet.

Som du skriver, jag tror Brighton är en lite "större" stad. I alla fall till känslan.

 

Jag har polare som pluggat både i Brighton och Cambridge och faktum är att dom som var i Cambridge fick mer "uträttat". Brighton var lite mer party och röj så studieresultatet kanske påverkades.

 

Hade jag åkt iväg hade jag valt Brighton. Allt blir ju vad man gör det till men känner du att du skall hårdsatsa på plugget när du är där kanske Cambridge är bättre? Även om jag inte tror att Brighton är dåligt på något sätt... Men som sagt var, det är ju upp till dig vad du gör av det hela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ligger på samma våglängd, R.E

 

Jag tror att jag uppfattat de två städerna hyffsat rätt. Spontant låter Brighton extremt roligt... sen vad det där med pluggandet.... Jag ska försöka ta ett sk. Cambridge certifikat.

 

Asch, nu får jag sluta vela. Imorgon måste jag skicka in papperna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Bengtsson

Hej!

 

Jag vill ju ingalunda göra valet svårare för dig, men hade jag fått chansen att gå en termin i Cambridge hade jag tagit den utan att tveka. En legendarisk studentstad!

 

MVH Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats Petersson

Cambridge!

 

Där finns massor att göra. Gå med i något spännande hemligt sällskap, ro lite båt, insupa månghundraårig lärodom, låtsas att man är med i Döda poeters sällskap 2 osv. Vill du ha kul kan du åka in till London.

 

BigBeat är iofs inte fel ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... Så rätt, så rätt.

 

Kanske får jag ta fram tärningen: 1,3,5 Cambridge och Brighton på 2,4,6. Är jag inte nöjd efter ett kast kan "bäst av 3" få gälla, därefter "bäst av 5" osv, osv, sov... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsan brukar skryta med att hon har gått igenom Cambridge.

Det låter lite mer imponerande än om man säger att man har gått igenom Brighton.

 

Även om det innebär fler kilometer totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir Cambridge!

 

Macus, det logiska resonemang satte spiken i kistan. :P

Skämt o sido, så tror jag Brighton blir ett suveränt utflyktmål. Någon gång under terminens gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...