Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony Ericsson P800


untermensch

Rekommendera Poster

Nu har jag löst problemet, tror jag! :)

 

Jag fick göra en total återställning av telefonen och efter detta så slog jag på blåtand igen.

Efter detta sökte jag datorn från telefon där de hittade varandra.

När detta var gjort så gjorde jag en ny sökning på iSync och efter någon sekund så vara telefonen installerad.

Var t.o.m med rätt ikon för den nya P900 i iSyncen. :)

 

Nu är allting "up and running"!!

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har visst funkat för vissa andra också, har jag just fått höra. En okunnigs fråga: det är ingen risk att man tappar info i telefonen om man resettar? Är det tio sekunders tryck på on/off-knappen som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej.

Jag gjorde en "total återställning" eftersom jag har precis fått den och hade inget installerat på den.

Men det kanske räcker med att gör en reset på den.

Prova och återkom gärna med info om det funkar.

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra på trissor! Det funkar! heiko, sicken hjälte!

 

Slutsats: om inte Macen och telefonen får kontakt, resetta telefonen med ett tiosekunderstryck på on/off-knappen. (Gäller åtminstone Sony Ericsson P800 och P900.) Då hittar iSync telefonen, och allt blir så fint.

 

Notera att resettningen inte raderar minnet i telefonen, kalendern och telefonboken och allt är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen tack till dig också såklart, maccis. Jag tolkade ditt tips helt enkelt som omstart. På den tiden var jag ung och dum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste av allt är att prylarna funkar. :)

 

Lite synd bara att man inte kan nyttja uppdateringmöjligheterna på en P900 via en Mac.

Man kan ju alltid hoppas att SE släpper en version som funkar på flera plattformar i framtiden.

 

Provade idag att köra en uppdatering av senaste realesen via min PC och det gick som på räls.

En kanon grej utav SE så man slipper springa ner på stan varje gång det kommer en ny realese vilket sker med jämna mellanrum.

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hjälp! Det går precis likadant för mig med min T68i som med de problem som bekrivs ovan. T68i dyker upp i listan med Bluetooth enheter och den är parkopplad: Ja, Bokmärke: Ja, Ansluten: Nej

 

Är lösningen även för mig att reseta T68an. Hur gör man det i så fall? Tiosekunderstryck på av/på knappen verkar inte göra något annat än att stänga av och sätta på... mvh/Ulric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova ta bort parkopplingen och kör Bluetooth setup assistant.

 

Reset grejen finns under Inställningar vill jag minnas.

 

Sen kan du prova att ställa in din telefon så att den visas för alla BT enheter (Synlighet/Visa för alla eller nåt liknande finns udner BT menyn på T68an).

 

kan kolla upp närmare hur det ser ut på T68i om du vill men maila mig då privat för jag har ingen T68a hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt...jag missade att på T68an slå på "acceptera koppling med en enhet" efter det att jag hade ordnat "skapa kopplingen till en enhet" + att samtidigt köra inställningsassistenten från datorn. Gjorde nog det i första vändan men då aktiverade jag inget på datorn... Lösningen för mig var alltså att åstadkomma första hopkopplingen (parkoppling) och därefter "acceptera koppling" från T68an och medan T68an söker "aktivera inställningsassistenten" från datorn. När detta gjordes hittades allt och första uppkopplingsförsöket med GPRS-anslutning (Telia) fungerade därefter.

 

Jag hittade någon artikel på Apple där de rekommenderade T39 19.2 för uppkoppling så jag valde den och det verkade fungera bra. Ser i någon annan tråd här att någon kör med Ericsson Infrared på en T610, kan den vara bättre? Första anslutningen som jag gjorde stod det connect 2400 (känns som när jag körde C64 och Supra2400 modem på 80-talet!) men det kändes ändå som att det var bra mycket snabbare än 2400, har det med GPRSn att göra kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rapporterar bara fel hastighet, det ska inte spela så stor roll vilket script du kör egentligen. Ericsson Infrared lär nog funka lika bra som det du kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...