Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man köpa iPhone från USA?


eas0713

Rekommendera Poster

Kan man köpa iPhone från USA?

kommer det att funka här i Sverige eller?

Killar, jag vill ha en iPhone AS SOON AS POSSIBLE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Går att förhandsboka den på en hel del sidor.. Googla!

2. Jepp, är ju GSM så det lär inte vara några problem. Kan tänkas att vissa funktioner inte kommer funka med våra gsm leverantörer.

 

Vill åxå ha en NU!

 

Men jag väntar å ser hur den funkar i Sverige först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer den inte vara operatörslåst till Cingular?

(men man kanske kan låsa upp det...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Beställa kan du göra men det är inte säkert att dom släpper en olåst version direkt, finns en stor chans att den dom första månaderna säljs exlusivt för cingular ett tag framöver.

Som sagt så är majoriteten av dom saker i den versionen av iphone vi sett anpassade till den amerikanska marknaden så risken finns att du istort sett bara kan ringa med den.

Tex. den tillsynes mycket smarta sms funktionen att man kan hålla flera sms samtal igång samtidigt kommer nog inte fungera i sverige.

Nej vänta på en version anpassad till den europeiska marknaden så slipper du bli besviken på en halvfungerande telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Håller med där, om man beställer den från USA blir man kanske först i stan med en iPhone men den är garanterat låst till Cingular. Om du låser upp den här i Sverige missar du säkerligen också massor med godis som Cingular tillhandahåller, de har säkert fått skriva under något avtal att tillhandahålla allt som Apple vill att de skall tillhandahålla.

 

Vänta lite säger jag, förhoppningsvis är det bara 3-4 månader som det handlar om.

 

Nån som vet om det blir 3G i luren eller om de fortfarande bara vill använda sug-Edge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan ska ju åka till New York i slutet av juli, kan nog hända att man droppar in på 5:th aveny och tittar på iPhone där... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om det blir 3G i luren eller om de fortfarande bara vill använda sug-Edge?

 

Läste nånstans att det är Edge som gäller nu men att det kommer komma 3G stöd framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när de presenterade iphonen så berättade de att den är låst 2 år för cingular....i usa vill säga.

 

 

tror inte någon vet vilken deal det blir i europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp den i USA, betala Cingular abonnemang då kommer den fungera i Sverige och du kommer kunna använda alla mobilnäten här vilket ger bättre täckning! Sedan vidarkopplar du ditt Svenska mbilnummer till ditt Cingularnr. Nu funkar allt! Det kostar att ligga på topp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom 3G håller på att byggas ut i GSM nätet, är det kanske inte säkert det kommer en 3G version, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Eftersom 3G håller på att byggas ut i GSM nätet, är det kanske inte säkert det kommer en 3G version, eller?

 

Eftersom mr Jobs sa att dom redan utveklar en 3G version så är det troligt att det kommer en 3G iPhone inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De telefoner jag har pillat med i Amerika har ingen plats för simkort, utan är chippade istället på något sätt, och de jag känner som haft svenska telefoner som krävt simkort har varit tvugna att specialbeställa ett simkort...

 

Alltså, så kan det bli svårt att köra in ett svenskt simkort, eftersom den amerikanska versionen troligtvis inte har någon plats för det! :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

På presentationen av iphone visade ju Jobs var man satte i sim kortet så jag tror att den fungerar med vanligt standard sim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tror att det är som kazador sa. att de amerikanska telefonerna inte har simkort som våra hara. därför kan du köpa en iPhone i USA men du kan bara använda den till cingular. Och eftersom det är en amerikansk telefon räknas alla samtal som utlandssamtal = svindyrt. så om du inte har vunnit en miljon på lotto och absolut måste ha en iphone nu, ska du vänta tills den europeiska versionen kommer. Kan själv inte riktigt beastämma mig om jag ska ha en eller inte. har inte nån ipod heller så vet inte om ja ska köpa en ipod å vänta på en uppgraderad iPhone om ett år eller så. får se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GSM har ALLTID SIM.

Däremot har de i USA flera olika mobiltekniker vid sidan om GSM, dessa använder inte SIM.

Problemet om det är en iPhone för enbart USAbruk är att USA kör inte på de internationella frekvenserna 900 MHz resp 1800 MHz för GSM utan på 1900 MHz. I så fall fungerar den inte. Är den däremot en dualmode nalle med stöd för 900 och/eller 1800 vid sidan om 1900 fungerar den även här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Rumors hade info från AT&T/Cingular där det står att iPhone är GSM Quad-band, vilket torde betyda att den klara 900, 1800, 1900 samt ett(?) band till. Dock stod det inte dual-mode vilket är gängse betäckning för USA/Rest of the world-funktion.

 

http://www.cingular.com/cell-phone-service...ials/iPhone.jsp

 

Litet klarare, men inte 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...