Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Eudora Virus?


unlogitech

Rekommendera Poster

Hej!

 

Råkade precis ut för en otrevlig händelse. Helt plötsligt ser jag hur Eudora 6, skickar iväg ett mail av sig själv. Jag hade inget mail som väntade på att bli skickat och har heller inte tagit emot mail. Eudora är inte inställt för att autmatiskt kontrollera eller skicka mail. Måste ha varit ett litet mail, enbart text, eftersom det fort gick som ögat. Hade jag inte suttit framför datorn hade jag aldrig märkt det. Det finns ingen kopia i ut-boxen.

 

Är det någon som råkat ut för något liknande?

 

Fick, via en inbyggd funktion i programmet, en förfrågan från Eudora om jag kunde tänka mig att ställa upp på att skicka min Eudora loggfil till eudora.com för att de skulle se hur progammet användes/fungerade. Jag accepterade vid det tillfället, men jag har ju inte gett mitt tillstånd att Eudora fortlöpande skall skicka information till eudora.com.

 

Kanske skall byta till Mail istället..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du ska gå över till Mail :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail i Jaguar är inget att ha i alla fall i Panther har det tydligen förbättras väldigt mkt men jag saknar fortf mkt filterfunktioner osm jag har i mitt Entourage. Men jag sk autvärdera det lite nogrannare någon dag när det finns lite tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skall byta till Mail istället..?

Ja! Mail är ett relativt enkelt och säkert alternativ. Om du inte har väldigt stort behov av Eudoras filterfunktioner (eller någon annan funktion) så tycker jag att du kan byta till Mail. För mig så täcker Mail alla mina behov: skicka, ta emot, enkla filter, osv. Jag har inte heller hört talas om något virus som använder Mail för att skicka något vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...