Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac World borde snoka!


cquest

Rekommendera Poster

Det är många i forumet som sitter och håller på kosing som är tänkta att användas till en iMac när nästa uppgradering kommer.

 

Enligt Mac buyers guide ser det ut såhär:

 

iMac

Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle

Days Since Update: 160 (Avg = 168)

 

(13 feb 2007)

 

Det borde alltså vänta en iMac runt hörnet. Ändå får vi inte reda på ett skvatt vad den kommer att innehålla för godbitar.

 

Snälla, Mac World: Kan ni inte pressa Apple tills de förtäljer när den kommer och vad den kommer innehålla. Sitt inte bara där och vänta på pressmeddelande, snoka!

 

Best Regards

Quest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorld kan pressa hur mycket de vill, Apple skulle ändå aldrig säga när den kom. Dels håller de hårt på sina företagshemligheter (och är ruskigt duktiga på det) och dels så skulle de ju totalt döda den nuvarande försäljningen av iMac om de sa att det kom en ny om en månad. Nej tyvärr är det nog bara att hålla i pengarna och vänta eller köpa en och vara nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog allt le och vara glad, Apple kommer ändå aldrig avslöja en ny iMac innan den tänkta releasen iallafall!

Förhoppningsvis kommer den till sommaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple avslöjar ALDRIG något i förväg, förutom vid vissa mycket speciella undantag. Macworld har inte någon chans att få ut något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle dom uppgradera i iMacen då?

 

Den har redan den snabbaste tillgängliga processorn.

Den har redan 802.11n-nätverkskort.

Den har redan firewire800 (24"-versionen)

etc etc.

 

Det enda dom isåfall skulle kunna uppgradera är väl grafikkortet men jag tror inte dom bara vill göra det.

 

Själv tror jag inte det kommer en ny iMac förrän i sommar, då förhoppningsvis med ett Santa Rosa-moderkort och lite andra godsaker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Det enda apple har presenterat innan det är klart att leverera är iphone och det är pga. den måste testas på diverse ställen som skulle göra omöjligt för dom att hålla den hemlig längre.

 

Apple TV smyglanserades visserligen men kan tänka mig att det var av någon liknande anledning.

 

Datorer håller dom på tills lanserings dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle dom uppgradera i iMacen då?

 

Den har redan den snabbaste tillgängliga processorn.

Den har redan 802.11n-nätverkskort.

Den har redan firewire800 (24"-versionen)

etc etc.

 

Det enda dom isåfall skulle kunna uppgradera är väl grafikkortet men jag tror inte dom bara vill göra det.

 

Själv tror jag inte det kommer en ny iMac förrän i sommar, då förhoppningsvis med ett Santa Rosa-moderkort och lite andra godsaker. :)

492655[/snapback]

 

Mer ram...

Bättre grafik (där ligger de långt efter)

Snabbare skärmar

Möjlighet att koppla tex xbox 360 till skärmen

Och varför inte en Intel Xeon cpu :P (dock inte så troligt)

Ny design

 

Lite rykten vore ju inte fel, det skrivs ju om iPod så fort Jobs har skitit en bajskorv som liknar en ny iPod modell :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför inte en Intel Xeon cpu :P (dock inte så troligt)

492763[/snapback]

 

Det känns grymt tveksamt, snarare så att de uppar grafiken i appleTV och fixar så att man kan börja köra grymma spel. Att de skulle göra XboX 360 stöd känns lika troligt som att de skulle göra stöd för Zune.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min imac nyss och är otroligt nöjd.

Inga barnsjukdomar och bra skärm.

 

Att hoppa på tåget och köpa den nyaste och ballaste datorn från Apple är inte så smart. De första köparna fungerar nu för tiden som en sista kvalitetskontroll. Det är billigare att skippa de mest extrema testerna och istället fixa datorerna vartefter buggar och maskinproblem uppdagas. Kundernas "gnäll" och bråk kan ses som Q.A. feedback och bugg rapporter. Supporten fungerar som brandvägg så man slipper höra oljudet utan bara kan läsa rapporterna och plocka isär de returnerade burkarna.

 

Den nyaste och "snabbaste datorn nånsin" brukar dessutom strax efter följas av en annan modell i samma serie som visar att den du köpte i verkligheten var budgetmodellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min imac nyss och är otroligt nöjd.

Inga barnsjukdomar och bra skärm.

 

Att hoppa på tåget och köpa den nyaste och ballaste datorn från Apple är inte så smart. De första köparna fungerar nu för tiden som en sista kvalitetskontroll. Det är billigare att skippa de mest extrema testerna och istället fixa datorerna vartefter buggar och maskinproblem uppdagas. Kundernas "gnäll" och bråk kan ses som Q.A. feedback och bugg rapporter. Supporten fungerar som brandvägg så man slipper höra oljudet utan bara kan läsa rapporterna och plocka isär de returnerade burkarna.

 

Den nyaste och "snabbaste datorn nånsin" brukar dessutom strax efter följas av en annan modell i samma serie som visar att den du köpte i verkligheten var budgetmodellen.

492871[/snapback]

 

Men herregud, det är inte racketforskning vi snackar om... Jag har, som lekman byggt ihop PC datorer ett antal gånger med ny hårdvara utan barnsjukdomar. Om jag klarar det, borde väll Apple klara det.

 

Jag tror inte att datorerna kolapsar för man slänger in ett bättre grafikkort och några andra komponenter.

 

Till nillzoor

Xbox 360, var bara ett exempel. Vad jag menar är funktionen att använda skärmen som en extern bildskärm, så jag kan koppla vad fan jag vill till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till nillzoor

Xbox 360, var bara ett exempel. Vad jag menar är funktionen att använda skärmen som en extern bildskärm, så jag kan koppla vad fan jag vill till den.

492921[/snapback]

 

Det är däremot troligare, och även något com jag skulle vilja se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, det är inte racketforskning vi snackar om...

492921[/snapback]

Här är en som också lagt ner racketforskningen...

post-16024-1171458190.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Här är en som också lagt ner racketforskningen...

post-16024-1171458190.png

493078[/snapback]

 

 

HÄPP!! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...