Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Front Row på min G4?!


MacRazy

Rekommendera Poster

Har sett folk som lyckats köra Front Row på gamla iMac G4'or.. Ska tydligen fungera på de flesta genom att klicka på Äpple + Esc, dock inte på min PowerMac G4.

Kan det vara så att Front Row bara fungerar från en viss modell och framåt eller ingick Front Row i iLife -06 kanske?

 

Vore coolt om det gick att fixa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Front row installeras bara på macar med ir-mottagare, det finns en grej som gör att man kan köra det på de flesta macar utan ir-mottagare, men jag vet inte om man får skriva var man får tag på det här :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett folk som lyckats köra Front Row på gamla iMac G4'or.. Ska tydligen fungera på de flesta genom att klicka på Äpple + Esc, dock inte på min PowerMac G4.

Kan det vara så att Front Row bara fungerar från en viss modell och framåt eller ingick Front Row i iLife -06 kanske?

 

Vore coolt om det gick att fixa!

489869[/snapback]

På min G4 så är det inte äpple+esc som gäller utan bara esc när jag först har startat Front Row.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva iTheater, gratis, men fruktansvärt buggigt. Men den ser i alla fall lovande ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att det fanns en liknande grej på macupdate så då måste det ju vara tillåtet....

 

http://www.macupdate.com/info.php/id/19947

489891[/snapback]

Den där länkar bara vidare till andrewescobar som i sig inte är aktuell längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom själva grejen inte är olaglig så gör jag ett försök, här är en länk till en torrent som jag laddade ner och som funkade till 100%... Om någon tycker det bryter mot reglerna så ta bort detta i sånnafall...

 

 

 

 

 

raderat länk

Pocahontas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom själva grejen inte är olaglig så gör jag ett försök, här är en länk till en torrent som jag laddade ner och som funkade till 100%... Om någon tycker det bryter mot reglerna så ta bort detta i sånnafall...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom själva grejen inte är olaglig så gör jag ett försök, här är en länk till en torrent som jag laddade ner och som funkade till 100%... Om någon tycker det bryter mot reglerna så ta bort detta i sånnafall...

 

Fan, det är ingen som seedar.

Kan du mejla den till mig?

Filen verkar vara på 4,35MB (zippad).

markus.lagerwall@gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag fått igång senaste front row (1.3 är det va?) via denna guide:

http://andrewescobar.com/archive/2006/10/03/frontrow-2/

 

Sitter på en Powerbook G4 1,5ghz med 1,5 gb ram och det flyter på riktigt bra. Som fjärrkontroll kör jag min Wii-remote via bluetooth och programmet Remote Buddy. Kan till och med få upp Front Row i tv-rummet med hjälp av s-video. Grymt mycket skönare med bluetooth än IR annars. Sitter och styr Front row utan att ens se min powerbook. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar bra för mig iallafall!

Andvänder Azureus!

490349[/snapback]

Jag fick ner den imorse också.

Var lite hetsig igår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade den här

]

Nu startar inte datorn.

Startar nästan. Men när den ska "logga in" eller vad man ska säja så blir skärmen bara blå. Växlar typ i olika blåa nyanser. Lite då och då snurrar den där cirkeln som brukar va när datorn startar.

Har jag dödat min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan köpa en separat Apple Remote med IR som kopplas via USB eller liknande?

 

Eller finns det något annat alternativ än Apple Remote?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan köpa en separat Apple Remote med IR som kopplas via USB eller liknande?

 

Eller finns det något annat alternativ än Apple Remote?

490763[/snapback]

Mobiltelefon med bluetooth och Sallaing clicker, kungligt bra.

Kan styra allt i datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobiltelefon med bluetooth och Sallaing clicker, kungligt bra.

Kan styra allt i datorn...

490775[/snapback]

 

Salling å FR e kung. Dock så skippa fulhacken med FR, pajjar din dator til lslut. Gav mig ett par Arkiv.installera.. FR ingår ändå i leopard så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det Askel skrev tror jag nog inte att jag vågar installera detta.. Synd om Askel.. Hoppas det löser sig med din Mac.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det Askel skrev tror jag nog inte att jag vågar installera detta.. Synd om Askel.. Hoppas det löser sig med din Mac.. :(

491421[/snapback]

Ja, det har löst sej nu. Fick "arkivera och installera" Tog en timme att fixa till bara. Men i fortsättningen håller jag mej ifrån frontrow :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...