Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är fredagkvällar = fest för dig


ronny

Festar du på fredagskvällar?  

69 medlemmar har röstat

  1. 1. Festar du på fredagskvällar?

    • 1) Ja
      22
    • 2) Nej
      47


Rekommendera Poster

Jag ser det som att hitta på nåt utöver det vanliga, sen att det oftast är öl inblandat betyder ju inte nödvändigtvis att man blir full ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det som att hitta på nåt utöver det vanliga, sen att det oftast är öl inblandat betyder ju inte nödvändigtvis att man blir full ^_^

Hahaha, du har så rätt.

 

Dom säger ju att livet är en fest, borde inte då fredagar räknas? Men en öl på fredag eftermiddag sitter ju nästan alltid som en handske :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag festar ofta på fredagar! 26 år och student vid ett universitet bjuder på mycket festligheter! :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

jag festar inte på fredagar, jobbar på lördagarna

 

dock så brukar en del lördagar bli fest, men det var längesen nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som student så kanske jag borde ha svarat ja men faktum är att inte en enda kvälls festande har det blivit sedan jag började plugga för 3 är sedan. Vissa terminer orkar man helt enkelt inte och andra terminer finns det så mycket roligare saker att göra än att gå ut. Eftersom jag inte längre dricker något heller så är det lite av en pina att gå. Det blir alltid blir en massa tjat om att man inte dricker. Vissa, förvånansvärt många faktiskt, har helt enkelt svårt att acceptera att man inte dricker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, du har så rätt.

 

Dom säger ju att livet är en fest, borde inte då fredagar räknas? Men en öl på fredag eftermiddag sitter ju nästan alltid som en handske :stjarnsmall:

 

haha ja precis :D

 

Som student så kanske jag borde ha svarat ja men faktum är att inte en enda kvälls festande har det blivit sedan jag började plugga för 3 är sedan. Vissa terminer orkar man helt enkelt inte och andra terminer finns det så mycket roligare saker att göra än att gå ut. Eftersom jag inte längre dricker något heller så är det lite av en pina att gå. Det blir alltid blir en massa tjat om att man inte dricker. Vissa, förvånansvärt många faktiskt, har helt enkelt svårt att acceptera att man inte dricker.

 

Känner igen det där... ja inte personligen, eftersom jag har för vana att utnyttja krogens varor när jag är där ;) Men en polare som jobbar som programmerare på en hemsida hade jour en helg vi var ute, han hängde på men fick vara nykter eftersom man tydligen behöver vara det om det blir nåt fel ;) ja.. näst intill alla vi träffade i mer än två minuter frågade i alla fall varför han inte drack någonting... det blev lite irriterande i längden. Kanske är folk rädda att någon faktiskt kan minnas vad alla har gjort dagen efter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan påstår att jag redan har röstat. Inget som jag minns, måste varit väldigt full i fredags...

 

Måste säga att det är väldigt intressant att ibland vara nykter ute i festvimlet, folk (inte jag då ;) ) gör så mycket dumma saker på fyllan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Sthlm så kryllar det med ungdomar på fredagkvällarna som är på väg till någon krog på stan

jag förstår fortfarande inte vad det kan vara för nöje att dricka sig full :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Det har ju kommit in nya medlemmar sedan sist

så jag tar upp frågan igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar: nej.

 

Jag är inte mycket för fester! :)

en god middag är en annan sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ronnade Ronny tråden på fel sida om 24.00-strecket annars har han ju kunnat svara själv på om fredagkvällen är fest........ :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag kväll

Luften går ur

Jobbat hela veckan

Pustar ut

Vila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en god middag är en annan sak

Men om man tycker att god mat är fest?

Varför måste det till alkoholhaltiga drycker för att tillställningen ska få kallas fest?

Är inte fest ett sinnestillstånd (glädje)? :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man tycker att god mat är fest?

Varför måste det till alkoholhaltiga drycker för att tillställningen ska få kallas fest?

Är inte fest ett sinnestillstånd (glädje)? :galetglad:

 

Kan bero på den knäppa kopplingen mellan uttrycket "festa" och dricka sprit som är allmänt vedertagen tycks det..... :glare: Fest är som du säger ett tillfälle med gemensam glädje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på den knäppa kopplingen mellan uttrycket "festa" och dricka sprit som är allmänt vedertagen tycks det..... :glare: Fest är som du säger ett tillfälle med gemensam glädje.

javisst det har jag ingenting emot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ronnade Ronny tråden på fel sida om 24.00-strecket annars har han ju kunnat svara själv på om fredagkvällen är fest........ :hihihi:

fredags kvällar är jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är varje dag en fest, och då jag numera knappt håller reda på vilken veckodag det är så kan jag heller inte peka ut just fradagar som festdagar. Nu lär det vara lördag och då skall jag på fest/samkväm, mat och bastu och i sämsta fall utgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är varje dag en f... och i sämsta fall utgång.

Utgång? Gropen, Klippan, Bankiren, Monaco? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...