Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon vettig Mac IRC client?


MacAlex

Rekommendera Poster

Jag blir så JÄVLA galen på Colloquy. SKITPROGRAM. För det första visar den inte alla servrar vid start som den gjorde förut, sen slutade programmet att fungera, man kan klickade på ikonen men sen stängdes programmet av. Så fick ladda ner det igen. En annan sak som gör mig så förbannad. När jag försöker connecta mot servrar så går det ej ibland. Det har inget med brandvägg att göra eller så!!! Och om det går nån gång tar det flera sekunder. Jag hatar Colloquy! :superirriterad:

 

Så X-Chat Aqua, provade att connecta till freenode. /server irc.freenode.net , vad får man fram då? Jo "Looking up NewServer

* Unknown host. Maybe you misspelled it?".

 

Det gör mig förbannad. Den funkade bättre förut.

 

Finns det någon annan vettig IRC client eller ska jag tvingas göra en egen (jag kan det, kanske om ett tag i alla fall.)

 

Andra bättre IRC program som FUNKAR? :P

 

PS. Hur connectar jag till irc.freenode.net med Mac OS X terminalen? Kommando? Vi kan låtsas att rummet heter "MacWorld".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars finns Irssi, som är en textbaserad IRC-klient. Mycket enkel, snygg och smidig.

488899[/snapback]

 

Och den finns också med grafiskt GUI och heter då MacIrssi. Kompatibel med den textbaserade klientens configs osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X-chat Aqua är utan tvekan bäst för Mac. Tyvärr är den inte perfekt än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...