Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

the end of iPod


A_bite_of_the_apple

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple

expressen

 

 

borde väl gälla alla mp3 då?

 

tror att det kan vara vettigt om man kör bil

 

går man i stan med iPoden i får man skylla sig själv om man inte är uppmärksam nog :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt på kvällstidningar så skriver de något som ska dra ögonen åt sig, iPod, fast artikeln inte handlar alls om just den. Förbudet gäller alla musikspelare med hörlurar. Mobiltelefoner, CD-freestyle, MP3-spelar, MD osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé tycker jag. Allmänt sett är de som uppför sig värst i gång/cykeltrafiken öronproppsförsedda. Varje dag på väg till eller från skolan, hindras jag av personer som har proppar i öronen och inte hör att jag kommer, vare sig jag plingar eller ej. Därför fortsätter de att gå eller cykla mitt i vägen och blockerar framfarten för alla som kommer ikapp dem och ska om.

 

Hur många skulle komma på idén att cykla med ögonbindel? Hörseln är för en cyklist nästan lika viktig, men gladeligen sätter dessa människor på sig en "öronbindel" och blir döva för omgivningens ljud, som är så otroligt viktiga för att bilda sig en uppfattning om trafiksituationen. Ett under att inte fler olyckor sker...

 

Nej, totalförbud för alla "hörselborttagande" apparater som gång/cykeltrafikant är det enda vettiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...