Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min fru hade en iMac...


eilert

Rekommendera Poster

När jag träffade min fru hade hon en iMac... som jag sålde...

Trots en fin PC så var hon inte lycklig, hon saknade sin iMac, så mycket minnen.

Vad jag inte förstod var att iMac'en inte bara var "en dator", utan så mycket mer.

 

Efter att ha spelat EQ, EQ2 på heltid (spelade en Paladin vid namn "Eilert Pilarm", därav avataren) var det dax för ännu ett nyköp av PC. Numera spelar jag endast WoW lite då och då och då skulle en bärbar dator kunna fungera.

 

Hade under en längre tid i hemlighet läst allt om de nya Macbook'arna. Så när jag föreslog för min fru att "ska vi inte kasta ut våra PC's och skaffa 2 fina bärbara mac'ar?" fick jag ett stort jubel till svar. :pompoms:

 

Så nu sitter man här med 2 nya fina bärbara mac'ar en Macbook och en Macbook Pro :bultandehjarta:

 

Har installerat XP under Parallels utav 3 orsaker:

1) Nyfikenhet

2) Oziexplorer och en gamal garmin GPS med seriell -> USB adapter (har en windows drivare) samt en del kartor över jaktvårdsområdet samt gamla skärmflygsloggar.

3) DVD Profiler, har ett ganska stort arkiv och orkar inte starta på något nytt (jag har köpt Delicious Library men det funkar inte med svenska titlar, vad jag kan se)

 

Kan säga att XP inte startas allt för ofta.

 

I övrigt är jag supernöjd med "switchen" och har börjat förstå vad min fru menade med "inte bara en dator" :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är fler som gjort den upptäckten att det bara är mer än en dator :skondans:

 

:pompoms::pompoms::pompoms::pompoms: Välkommen hit! :pompoms::pompoms::pompoms::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, kul att du förstått varför Mac är så speciellt :).

 

Det är inte alltid gubben i huset som har rätt :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Å jag som trodde det var rockkungen själv som hade hittat hit.... :whistling::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Välkommen ska du vara

 

 

soft att sitta med två bärbara :ThumbsUp:

 

vilken av dem gillar du bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får bara pilla på Macbook Pro'n. Den vita Macbooken får jag inte komma i närheten av.

 

Första veckan när vi testade det trådlösa nätet och satt båda i TV soffan var jag som en hund, dvs bara mottaglig på en kanal (ni som försökt kalla in en hanhund som fått lukt på en löptik förstår nog vad jag menar). Det dök upp små meddelanden i Adium (från min fru) "ska vi :bultandehjarta::bultandehjarta: ???". Tydligen så hade hon försökt fört ett samtal IRL. :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja kärlek i första ögonkast har man hört om macen :)

Men välkommen hit iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...