Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med nyckelringen


mpower

Rekommendera Poster

Sedan några dagar sedan läste jag om ett intressant verktyg som skulle rensa upp och optimera systemet lite. Efter jag körde det funkar inte min nyckelring längre. Får alltid knacka in lösenord till Mail, RSS-läsare. Den kommer ihåg det ända fram tills jag stänger av/startar om datorn igen.

 

Någon som har upplevt samma problem någon gång och eventuellt har något tips på hur man kan rätta till problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns alltid risker med att köra div verktygsprogram och man inte riktigt vet vad man håller på med.

Kan ställa till en del trassel..

Nu finns det ett inbyggt verktyg i Nyckelringen, testa och se om det kan rätta till det som nu ballat ur.

 

Gå in i din Verktygsmapp > Nyckelringshanterare och du ser där vad som finns

 

post-113-1170749499_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i din Verktygsmapp > Nyckelringshanterare och du ser där vad som finns

 

post-113-1170749499_thumb.jpg

486500[/snapback]

 

 

Inte mycket som hjälper. Ända jag lyckas göra är att radera alla objekten. Återstår att se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har du lyckats lösa ditt problem? För jag har nämligen samma problem.. Får knacka in varje j*vla lösenord hela tiden.. Programmet var Onyx som strula till det hela, det ska kanske vara ett ganska säkert program, men nu gick det fel.. Så är det ngn som har en lösning på det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://forum.macworld.se/index.php?showtop...mp;#entry308387

 

"

 

Pröva att vara admin när du gör det (aktivera root konto för det först, måste ev. logga in som admin),

 

annars kan man göra såhär också: (måste vara root admin för det, men måste inte logga in som det, eftersom man "blir admin" i terminalen)

 

 

1. Gör en backup av din System.keychain. Skriv såhär i terminalen:

 

sudo mv /Library/Keychains/System.keychain /Library/Keychains/System.keychain.bak

 

2. Gör sen en ny nyckelring genom att skriva detta i terminalen:

 

sudo /usr/sbin/systemkeychain -C

 

3. Starta om datorn.

 

"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...