Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ringa upp med modem


lejzer

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en gammal Beige G3 med MacOS 9. Denna har varit ansluten till ett nätverk via DHCP.

 

Nu ska jag försöka ta mig ut på nätet via modem, men jag saknar både fjäranslutningsstatus och modem i tilläggskontroll. Hur får jag fram dessa så att jag kan konfigurera modem och konto?

 

De ligger inte i någon av de "avstängda" mapparna.

 

Kan någon guida mig hur man sätter upp en fjärranslutning med modem i OS9? Först o främst måste jag få fram inställningsprogrammen på något sätt?

 

Tack på förhand!

 

/ Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis!

Du behöver nog inte starta upp på OS9 cdn heller om du inte vill det räcker med att trycka in den och starta installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Då ska jag testa detta så fort jag har tillgång till datorn. Är det sedan självklart hur man lägger upp konto osv? Eller får man en guide efter den anpassade installationen?

 

Inga övriga program eller filer skrivs över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör du rätt är det inget som skrivs över, vill du vara helt säker så installera om allting fast välj installera ny systemmapp.

 

Det är enkelt du öppnar bara fjärranslutning och skriver i nummer, login o password sen öppnar du modem inställningen och väljer ditt modem. Ställ in TCP/IP på PPP sen bör du vara ute på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...