Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iChat kanal


maccis

Rekommendera Poster

Macnytt har en kanal på iChat skulle vart kul om lite folk från forumet kunde vara i macworld :)

 

Man tar cmd G och skriver in macworld där för att komma till det rummet alltid trevligt och snacka med folk "live" ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macnytt har en kanal på iChat skulle vart kul om lite folk från forumet kunde vara i macworld :)

 

Man tar cmd G och skriver in macworld där för att komma till det rummet alltid trevligt och snacka med folk "live" ju.

Ingen där just nu..... :( Jobbigt att behöva vara inne på två kanaler, är på macnytt väldigt mycket också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macnytt har en kanal på iChat skulle vart kul om lite folk från forumet kunde vara i macworld :)

 

Man tar cmd G och skriver in macworld där för att komma till det rummet alltid trevligt och snacka med folk "live" ju.

Ingen där just nu..... :( Jobbigt att behöva vara inne på två kanaler, är på macnytt väldigt mycket också...

Jo jag är på macnytt också men skulle väl vara kul om de var fler folk härifrån som man såg på iChat kanalerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar bara AOL instant messenger som tjänst..hur gör man ? :blink:

Edit: ahh..never mind, finns väl i "Hjälp"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu känner jag mig förvirrad och övergiven… har varit "tvungen" att lämna snöflingan hemma eftersom hustrun behöver skriva på en essä för universitetet. Och det är bara där som jag kör OSX - på jobbet är jag tillsvidare hänvisad till OS9. Surt.

 

MEN - när jag åter är bestyckad med en OSX-burk så skall jag försöka hitta nämnda kanal. Är inte speciellt aktiv på iChat, men kan kanske bli?

 

Om nu snöflingan överlever ;) min k hustru tillhör de datoranvändare som behöver hjälp med att få i väg ett mail. Skulle något krångla över dagen så sitter antagligen burken fastnaglad på väggen med en eldgaffel när jag kommer hem. Hon har humör, min hustru… :) inte kort stubin: slagtändning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får hoppas det kommer en "rugged" iBook eller liknande jag vet att Panasonic har nån serie med "tåliga" laptops en sån kanske du skulle investera i till frugan hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En slagtålig, självstartande med automatisk uppkoppling var man än befinner sig. Och som sparar allt där man vill utan att man behöver se efter var… :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helkväll eller två med frugan om hur man behandlar datorn skulle väl inte vara fel, hon får ju behandla den som hon behandlar dig (med kärlek hoppas jag) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... skall fundera på det. Problemet är bara att hon anser att datorer är TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKIGA, BRÅÅÅÅÅÅÅÅKIGA och i stort sett ett nödvändigt ont som har skapats enbart för att jävlas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... skall fundera på det. Problemet är bara att hon anser att datorer är TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKIGA, BRÅÅÅÅÅÅÅÅKIGA och i stort sett ett nödvändigt ont som har skapats enbart för att jävlas.

du sa att hon inte har Mac väl :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon hade ju proggs iBook ;) Min flickvän är inte så förtjust i datorer heller hon surfar mest och kräver hela tiden att det ska funka kladerfritt :) Tur mina datorer är i så bra kondition då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet brukar sitta vid tangentbordet... ;) Skämt åsido, det är lätt att glömma bort att det finns människor som inte alls tycker samma sak som en annan när det gäller sådant här (gäller väl de flesta ämnen egentligen…). Själv tycker jag att datorer och digitala manicker är roligt, medans då min kära hustru fnyser "prylar!". Ser här på jobbet där jag leder en stark undergroundrörelse för att få OSX och uppdaterade program, medans andra förtvivlat håller i sina gamla versioner "som alltid har fungerat så bra"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det där sista känner jag igen ;) Vi har en fotograf som envisas med o köra sitt Eudora 3 fortf ;) Men mig stör det inte och trivs han så trivs jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men mig stör det inte och trivs han så trivs jag :)

Jo, då är allt väl. Men om man skall kunna ta över varandras jobb vid exvis sjukdom usw så krävs det att alla har (nästan) samma programvara. Och det är där kriget står. Bakåtsträvarna i symbios med de fege versus "nyprogram-dårarna" (jag) med de som vill framåt (jag oxå). Och över allt så svävar ledningen med sin budget. Funderar på att köpa på mig en del licenser själv för att förkovra mig, men det blir så himskans dyrt. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macnytt har en kanal på iChat skulle vart kul om lite folk från forumet kunde vara i macworld :)

Detta är en bra ide. Ska man försöka ha en fast tid? Varje dag kl ? Eller en dag i veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macnytt har en kanal på iChat skulle vart kul om lite folk från forumet kunde vara i macworld :)

Detta är en bra ide. Ska man försöka ha en fast tid? Varje dag kl ? Eller en dag i veckan?

Tja några ggr i veckan vore väl bra jag har kollat in där lite då o då men det är oftast tomt. Nån som har förslag på tid/dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...