Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad står CPU för ?


Peter 18

Rekommendera Poster

Är nybörjare och trivs väldigt bra med min lilla Mini. Har dock en fråga. Vad står CPU för ?? Kan tänka mig att det har ngt med processorn att göra men stämmer det ? :fundersam:

 

Tacksam för svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nybörjare och trivs väldigt bra med min lilla Mini. Har dock en fråga. Vad står CPU för ?? Kan tänka mig att det har ngt med processorn att göra men stämmer det ? :fundersam:

 

Tacksam för svar !

463549[/snapback]

Central Processing Unit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för det snabba svaret och anser att det bästa jag gjort i datorväg var just att slänga ut PC:n till förmån för en liten Mini. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för det snabba svaret och anser att det bästa jag gjort i datorväg var just att slänga ut PC:n till förmån för en liten Mini. :skondans:

463566[/snapback]

Vänta du bara. Det blir värre. Snart börjar puppillen naggas ur och få formen av ett äpple med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för det snabba svaret och anser att det bästa jag gjort i datorväg var just att slänga ut PC:n till förmån för en liten Mini. :skondans:

463566[/snapback]

Sen har du GPU: Graphics Processing Unit, grafikkortets processor. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta du bara. Det blir värre. Snart börjar puppillen naggas ur och få formen av ett äpple med ;)

463574[/snapback]

Japp kolla bara hur mitt ser ut :lol:

post-180-1168200508_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

hej

 

ibland slänger vi här på forumet oss med en del förkortningar

 

OS för operativsystem

WLM för Windows Live Messenger (msn)

RAM Random access memory

MB MacBook

PB PowerBook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nybörjare och trivs väldigt bra med min lilla Mini. Har dock en fråga. Vad står CPU för ?? Kan tänka mig att det har ngt med processorn att göra men stämmer det ? :fundersam:

 

Tacksam för svar !

463549[/snapback]

Jag såg att du redan har fått svar på din fråga, så jag tänkte bara ställa en liten fråga utanför ämnet. Jag såg i din användarprofil att du har en stereoanläggning med Linn. En tvättäkta audiofil med andra ord. Vad har du för skivspelare/tonarm? Är det en Linn Sondek, eller?

 

Själv var jag sugen på en sådan en gång i tiden, men de var ju så fruktansvärt dyra. Runt 30 lakan för skivspelaren, och ca 15 lakan för tonarmen. Det var lite mer än min plånbok tillät.

Men ack så bra ljud det är i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du redan har fått svar på din fråga, så jag tänkte bara ställa en liten fråga utanför ämnet. Jag såg i din användarprofil att du har en stereoanläggning med Linn. En tvättäkta audiofil med andra ord. Vad har du för skivspelare/tonarm? Är det en Linn Sondek, eller?

 

Själv var jag sugen på en sådan en gång i tiden, men de var ju så fruktansvärt dyra. Runt 30 lakan för skivspelaren, och ca 15 lakan för tonarmen. Det var lite mer än min plånbok tillät.

Men ack så bra ljud det är i dem.

463979[/snapback]

Jovars jag har en Linn och den är min ögonsten. Däremot har jag valt att köra enbart digitalt, dvs jag har ingen LP 12( skivspelaren ) eller liknande. Däremot har jag en Ikemi som får anses som ett väl fungerande substitut. Köpte den begagnad på ett företag i Luleå som säljer Linn. Kan verkligen rekommendera märket som sådant. Ljudet och deras filosofi att källan är det viktigaste är genomarbetat och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många förkortningar att hålla reda på ... :byrakrat:

 

Får väl skriva ner dom så att jag fattar vad dom betyder ... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...