Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem: Installeras inte OS 9 med OS X?


Scomber

Rekommendera Poster

Har nyligen formaterat min powerbook g4, och installerat osx (med dvd-skivan som medföljde). När jag kollar på startskivor ser jag att den inte installerat os9, vilket gör att jag inte kan köra classic! Ska inte os9 installeras samtidigt som osx installeras?

 

Sedan var det en ytterligare sak som strulade. Jag har en extern disk (usb) som inte kommer upp når jag pluggar i den. Hårddisken spinner, men datorn identifierar den inte. Det fungerade utan problem innan jag ominstallerade datorn.

 

Hoppas att någon kan hjälpa mig... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en software restore skiva så kör den då läggs classic in också.

Ja det var ju just den "software restore" skivan som jag körde. (mörk-grå dvd skiva?)

Men det funkade inte med den. Den installerade inte classic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en software restore skiva så kör den då läggs classic in också.

Ja det var ju just den "software restore" skivan som jag körde. (mörk-grå dvd skiva?)

Men det funkade inte med den. Den installerade inte classic.

Ja var inte Classic med får du köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står på skivan att det ska vara classic på den, och jag har kört classic förut, så det är lite märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på skivan då om du hittar nån Classic.

Jag tror att det bara är en fil som heter "installeraren" på den, så det går nog inte att installera os9 i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På skivan som kom med datorn finns det ett installations"paket" för OS 9 (classic) och diverse andra lösa program som iDVD osv. Det är det paketet du ska använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser