Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa telefonen?


KimH

Vilken mobiltelefon borde jag välja?  

39 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken mobiltelefon borde jag välja?

    • Nokia N73
      12
    • Sony Ericsson K800i
      24
    • Motorola RAZR (D&G/V3i)
      3


Rekommendera Poster

Vilken skulle ni valt om ni var mig?

 

Lutar åt Motorola RAZR, eftersom jag tycker det är en väldigt snygg telefon. Går den att använda med Mac?

Rent funktionsmässigt lutar det dock mer åt SE K800i, bättre kamera och fler funktioner.. fast å andra sidan, jag tycker inte redigt om designen på den.

Nokia N73 är snyggare än K800i enligt mig men Nokia är väl inte särskilt kända för att fungera seamlessly med Mac?

 

Tips på andra mobiltelefoner tas gärna emot.

 

Kan inte vänta på kommande Apple telefonen tyvärr, har dessutom redan en iPod 30GB.

 

post-12827-1166557623_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsung D830 är himla snygg, snyggare än razr och krzr om du frågar mig!

 

men som vanligt, kasst batteri med samsung, å när telefonen tillhör ULTRA serien å är under en cm tjock(ihopfälld!!!) så är ju batteriet än tunnare. men snygg lur, å fin teknologi också.

 

check it..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asador@brevet.se

Vad sägs om det?

 

Turbo-3G och 5-megapixel-kamera

 

Nokias första mobil med turbo-3G, med GPS och 5-megapixel-kamera - N95 - bärjar säljas i mars. Här visar Sigurd Leth från Nokia upp den kommande funktionsfyllda mobilen.

Här kan du läsa mer. http://mobil.mkf.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om det?

 

Turbo-3G och 5-megapixel-kamera

 

Nokias första mobil med turbo-3G, med GPS och 5-megapixel-kamera - N95 - bärjar säljas i mars. Här visar Sigurd Leth från Nokia upp den kommande funktionsfyllda mobilen.

Här kan du läsa mer. http://mobil.mkf.se/

453286[/snapback]

 

Ojrå. Snacka om späckad mobil.. fast jag kan tyvärr inte vänta tills mars. =/

Ska göra inköp under nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia är väl inte särskilt kända för att fungera seamlessly med Mac?

453264[/snapback]

Jag har då inga problem med min Nokia 6280 :yeahbaby:

När 95:an kommer ska jag köpa den, SE ger jag inte mycket för nu längre :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En varningens finger för motorola och Samsung. Maken till värdelöst OS får man leta efter!

Har själv haft N73an. Otroligt bra telefon! Av dessa är det lätt den som ligger högst om du har lite krav på innehållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsung har enligt mig grymt UI, iaf deras nya. Motorolas UI är däremot både fult och omodernt. I detta fallet får Nokia N73 min röst, det är en bra telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Både N73 och K800 är sjukt bra telefoner. Har man uppgraderat den förstnämnda till senaste programvaruversionen rullar den på riktigt bra, men lika snabb som K800 blir den aldrig. Mitt val skulle nog falla på den sistnämnda.

 

Men.

 

Båda dessa prylar är "end-of-line" och uppföljare väntar runt hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar alla svar jag fått hittils. :ThumbsUp:

 

Är lite såld på Motorolans design, har ganska låga krav på innehåll.

Kommer nog endast i första hand använda till att ringa och smsa. Kamera och andra funktioner kommer kännas coolt de första veckorna men sen så använder jag knappt de funktionerna ändå.

 

Har en kompis som har en K800i och den verkar bra, fast hans exemplar hade glapp i linsskyddet, vet inte om det är ett vanligt problem iofs.

 

Vet någon om man kan synka sin N73 med Mac? T.ex bilder till iPhoto och sådär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då inga problem med min Nokia 6280 :yeahbaby:

När 95:an kommer ska jag köpa den, SE ger jag inte mycket för nu längre :fundersam:

453296[/snapback]

 

 

Samma sak här, synkar perfekt med Mac och är så snygg.

SE har också blivit snygga, har dock svårt för deras "Gränssnitt" heter det väl (menyer m.m). Nokia passar min tumme bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Vet någon om man kan synka sin N73 med Mac? T.ex bilder till iPhoto och sådär?

453347[/snapback]

Fungerar perfekt med ett litet hack/plugin. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är telefonen köpt.

 

Blev en Nokia N73, precis som min omröstning utvisade. :ThumbsUp:

 

Spontant så känns det som ett utmärkt val för min del, bra kamera (tar schyssta bilder, är också glad att den är så pass snabb som den är, trodde den skulle sega massor).

Tre gratis vykort går det att skicka ifrån den med, woho!

 

Lyckades t.o.m ladda upp en bild till flickr genom programmet ShoZu (gratis), den inbyggda funktionen för att ladda upp bilder till flickr ville inte funka..

Testbilden - http://www.flickr.com/photos/97191117@N00/337453269/ :lol:

 

Återstår lite grejer att fixa på den, som att testa att koppla den till Macen och lägga över data.

Eventuellt också köpa ett minneskort snart, kommer nog behövas. Typ detta;

http://se.pricerunner.com/computing/storag...s/393274/prices

 

Någon som har en Nokia N73 eller liknande Series 60 telefon som känner till hur man får fram ett schysst OS X tema i den btw? Sett några därute men har ingen aning om hur man gör. :fundersam:

 

post-12827-1167413102.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar också på en ny telefon, med bluetooth och som gör det möjligt att synka min adressbok.

Är det möjligt med den Nokia du köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar också på en ny telefon, med bluetooth och som gör det möjligt att synka min adressbok.

Är det möjligt med den Nokia du köpt?

457700[/snapback]

 

Synka med adressbok tror jag nog ska gå, återkommer om mjukvaran som medföljer funkar med OS X eller icke, möjligt att man kan fixa det på annat vis med.

 

Hur man kopplar via bluetooth har jag dock ingen aning, skulle tro det med, har dock ingen bluetooth enhet i Macen. Någon annan som lyckats/prövat att koppla ihop Macen via bluetooth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad typiskt.. nu gick det inte att varken installera mjukvaran som medföljde eller koppla ihop Nokian med Macen via USB-kabel.

 

Får väl bli bluetooth adapter till datorn så får man gå den vägen.. känns mindre bra men det borde funka då med iSync.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad typiskt.. nu gick det inte att varken installera mjukvaran som medföljde eller koppla ihop Nokian med Macen via USB-kabel.

 

Får väl bli bluetooth adapter till datorn så får man gå den vägen.. känns mindre bra men det borde funka då med iSync.

457744[/snapback]

Ahh du har inte BT integrerat kanske? Mmm synd att inte varken SE eller Nokia har stöd mot deras kablar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte ju världens tunnaste mobil, Samsung nånting, bara för att kunna ha den i fickan, å plåta med, bluetooth har den oxå, enda negativa att batteriet som sagt är lite tunt och att navigeringsknappen är lite liten att manövrera neråt just, men det hör ju till sakens natur, gör man ngt litet kan inte allt va stort, …annars nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde ju tabben i somras att köpa en LG (p7200) uruselt batteri och går inte att synka med macbooken (som jag köpte efter) så nu blir det ny telefon i vår...hoppas på en från apple, annars blir det en SE k750 eller k800 tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv så kör jag en SE M600i, en ypperlig telefone i alla aspekter. Kör den tillsammans med min Macbook Pro, funkar som en dröm =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde ju tabben i somras att köpa en LG (p7200) uruselt batteri och går inte att synka med macbooken (som jag köpte efter) så nu blir det ny telefon i vår...hoppas på en från apple, annars blir det en SE k750 eller k800 tror jag

457833[/snapback]

 

Håll dig borta från allt vad joystick heter på en SE telefon. Fyfan det va sista gången jag köpte en SE, de får fan vara nog nu. Har en k750i, blir en N73 eller nya Nx5 serien, får väl se då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Håll dig borta från allt vad joystick heter på en SE telefon. Fyfan det va sista gången jag köpte en SE, de får fan vara nog nu. Har en k750i, blir en N73 eller nya Nx5 serien, får väl se då.

457941[/snapback]

 

själv är jag sjukt nöjd med k750 även om joysticken e lite kass

 

dock vill jag verkligen varna folk för motorolas telefoner, maken till värdelösare UI finns inte, köpte Razr helt VÄRDELÖS

 

som tur va vart den stulen (jag tycker synd om den jäveln som tog den dock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...