Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wii - riktigt kul och riktigt innovativ


Johan Niklasson

Rekommendera Poster

Johan Niklasson

Wii - riktigt kul och riktigt innovativ

 

Som vanligt när det gäller Arstechnica har de gjort en lång och utförlig test, denna gång av Wii - den innovativa spelkonsolen från Nintendo. Medan Xbox360 och PS3 försöker slå varandra med bättre grafik tar Wii en helt annan väg - spelglädje! Synpunkter eller kommentarer? Någon som redan har en?

 

>>Läs hela nyheten på MacWorld.se!

post-13799-1164785820_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet om Wii kommer funka på Imacen? Nu kör jag ps2 genom analog eyetv, och det funkar kanon.. Men kommer det funka med Wii?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wii - riktigt kul och riktigt innovativ

 

Som vanligt när det gäller Arstechnica har de gjort en lång och utförlig test, denna gång av Wii - den innovativa spelkonsolen från Nintendo. Medan Xbox360 och PS3 försöker slå varandra med bättre grafik tar Wii en helt annan väg - spelglädje! Synpunkter eller kommentarer? Någon som redan har en?

441204[/snapback]

Det har ju pratats i många många år, i takt med att datorer har blivit allt kraftfullare, om att spelmakarna tycktes ha glömt bort spelglädjen till förmån för häftig & snygg grafik. Kanske också de blev imponerade av vad som kunde göras och glömde bort att det är spel de tillverkade och inte tavlor för utställning.

 

Jag själv är väl inte så intresserad men skulle gärna se en kombination av spelglädje och grafik och inte bara allt detta pang pang och dödande. Blir inte ungarna trötta på detta andefattiga någon gång? Kanske någon simulering, kanske långt ute i rymden, med något fantasy tema.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet om Wii kommer funka på Imacen? Nu kör jag ps2 genom analog eyetv, och det funkar kanon.. Men kommer det funka med Wii?

441324[/snapback]

Ja, det kommer det. Wii har analog signal ut. Styrningen med Wiimoten har ingenting med TV:n att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kommer det. Wii har analog signal ut. Styrningen med Wiimoten har ingenting med TV:n att göra.

441338[/snapback]

 

ah va skönt isåfall. Tänkte på ljuspistoler som inte funkar på datorn. Kommer nog skaffa en sån här maskin. Har saknat spelglädjen som nintendo verkar ha återuppfunnit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju pratats i många många år, i takt med att datorer har blivit allt kraftfullare, om att spelmakarna tycktes ha glömt bort spelglädjen till förmån för häftig & snygg grafik. Kanske också de blev imponerade av vad som kunde göras och glömde bort att det är spel de tillverkade och inte tavlor för utställning.

 

Jag själv är väl inte så intresserad men skulle gärna se en kombination av spelglädje och grafik och inte bara allt detta pang pang och dödande. Blir inte ungarna trötta på detta andefattiga någon gång? Kanske någon simulering, kanske långt ute i rymden, med något fantasy tema.....

441334[/snapback]

 

 

där har väl nintendo alltid gått den mjukare vägen.

 

de kör ju stenhårt på gulliga spel...med mycket spelglädje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen har alltid älskat Nintendo för att dom just satsar mer på spelglädje. Sen om folk tycket att dom gör barnsliga spel så är dom nog bara rädda för vad annat folk ska tycka om dom ifall dom spelar! Jag älskade Pikmin till gamecube till exempel!

 

Tror stenhårt på Wii och har ett förbeställt!

 

//Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar oxå på att inhandla en Wii åt mig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Spelglädje för mig det är när man lyckas skriva spel som på pappret kan låta skit tråkiga, men som när man väl sitter och spelar det så försvinner tiden allt för fort. Ett bra exempel på det är Rags to Riches. Fantastiskt spel... mysko ide.

När kommer en remake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft en teve bara skulle jag dragit till Akiba i detta nu och inhandlat en Wii. Fast för att få den spelglädje alla talar om bör man ha en storbildstv och ett vardagsrum till förfogande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...