Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivbordsstrul - kan inte flytta ikonerna


sparris

Rekommendera Poster

Nu har jag gjort nåt mysko utan att veta hur det gick till...skulle markera ett antal filer för att lägga i en mapp som sen skulle flyttas från skrivbordet till annan plats, helt plötsligt har jag lyckats låsa allt på skrivbordet, det går inte längre att ta tag i och flytta någon ikon, inte ens det som var bestämt att det skulle vara där. Till råga på allt går det inte längre att byta skrivbordsbild, inget händer...vad har jag gjort? Hittar inget i Hjälp eller Systeminställningar. Visste inte att detta kunde hända, och jag vill absolut inte ha det såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Mac OS X, så börja med att Reparera Skivbehörighet, starta sen om datorn, så får vi se om det hjälper :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det extremt många filer (>1500) så kan det bli för mycket för Finder att hantera.

Exempelvis FileBudy kan hjälpa till. Ta bara bort en hundra filer i taget, dock.

 

Det kan också funka att radera cache-filerna. Det kan du göra exempelvis med Coctail. Tänk på att inställningarna försvinner om du raderar alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort nåt mysko utan att veta hur det gick till...

det går inte längre att ta tag i och flytta någon ikon,

Vilket system har du? Kolla under Äpplet i menyraden när du är i Finder. Välj Om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...